Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Revoluční BMW i8 má českou cenu. Hybridní sporťák stojí téměř 3,5 milionu

Praha /FOTOGALERIE/ - České zastoupení automobilky BMW oznámilo cenu svého revolučního modelu s plug-in hybridním pohonem. Sporťák s označením i8 se začne prodávat v březnu za cenu od 3 442 400 Kč.

13.2.2014
SDÍLEJ:

BMW i8 na délku měří 4689 mm, na šířku 1942 mm a vysoký je 1293 mm. I díky použití uhlíkových komponentů, hořčíku či chemicky tvrzeného skla váží 1490 kilogramů - rozložení hmotnosti mezi nápravy je přitom blízké ideálnímu poměru 50:50.

Mnichovská novinka díky hybridnímu ústrojí spoléhá na pohon všech kol. Zadní nápravu roztáčí malý 1,5litrový tříválec TwinPower Turbo, který však produkuje velký výkon - 231 koní (170 kW), točivý moment má hodnotu 320 N.m. O jeho přenos na kola se stará šestipňový automat.

BMW i8.

Přední kola pohání elektromotor, spolupracující s dvoustupňovou automatickou převodovkou, o výkonu 131 koní (96 kW) a točivém momentu 250 N.m, který čerpá energii z ithium-iontových baterií umístěných pod podlahou auta. Podle BMW je celkový výkon vozu 362 koní (točivý moment 570 N.m), a při využití obou jednotek auto z klidu na stovku zrychlí za 4,4 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Sporťák i8 umí jezdit pouze na elektřinu, ale jen do rychlosti 120 km/h a zvládne urazit nejvýše 35 kilometrů. Pro dobíjení akumulátoru lze použít také vysokonapěťový startér-generátor, který slouží pro nastartování spalovacího motoru a současně je schopen při jeho chodu vyrábět elektřinu. To má podle automobilky zaručit, že bude vždy připravena potřebná energie pro elektrický pohon.

BMW i8.

Fantasticky vypadá kombinovaná spotřeba, podle evropské normy má činit méně než 2,5 litru. Praxe samozřejmě bude jiná, udávaná hodnota totiž počítá s dokonale efektivním a pravidelným využíváním čistě elektrického pohonu. Skutečnou spotřebu ostatně naznačuje další zveřejněný údaj - dojezd na plně nabité baterie a plnou nádrž je totiž jen 500 kilometrů. Nádrž by přitom měla mít objem 42 litrů, takže průměr 2,5 l/100 km prostě úplně nesedí. Tedy pokud nebudete po ujetí několika desítek "elektrických" kilometrů hned dobíjet baterie.

Autor: Redakce

13.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Renault Fluence
Toyota Avensis
Bydlení. Ilustrační foto.
7

V poslanecké skříni spí kostlivec. Bydlení pro chudé

Ilustrační foto
7

Sedmiletý chlapec jel načerno, dluh přišli vymáhat exekutoři

Pánové, končíme! Lidé protestovali před Hradem proti Zemanovi a Babišovi

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem "Pánové, končíme!", která se dnes večer konala před Pražským hradem. Její účastníci zpola zaplnili prostranství před arcibiskupským palácem.

Osobnosti píší papeži. Zastávají se ho před kritiky, kteří jej viní z kacířství

Několik desítek signatářů a stovky podporovatelů má otevřený dopis na podporu papeže Františka. Inicioval ho teolog, profesor Karlovy univerzity Tomáš Halík. Reaguje na kritiku papeže od skupiny konzervativních katolíků. Obvinili ho z šíření kacířství za některá stanoviska týkající se manželství.

Nechci vládnout s bývalým agentem StB a podvodníkem. Svoboda rezignoval

Volby v Libereckém kraji přišly o výraznou osobnost. Druhého místa na kandidátce KDU-ČSL se v úterý vzdal Kamil Jan Svoboda. Zároveň rezignoval na funkce předsedy městského výboru KDU-ČSL v Liberci a člena Krajského výboru KDU-ČSL v Libereckém kraji.

Ostrava 2067. Vzkazy v truhle pro budoucí generace

Město Ostrava připravilo společně s Kulturním centrem Cooltour jako součást oslav 750. výročí první písemné zmínky o své existenci poselství do budoucnosti s názvem Ostrava 2067. Tím je dřevěná truhla, do níž dnešní Ostravané umístí své „vzkazy budoucím generacím“. Truhla bude otevřena za 50 let při oslavách 800. výročí města Ostravy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení