Kdy přesně začnou opravy i na zbylých dvou úsecích, bude záviset na rozhodnutí ministerstva dopravy. To musí podobně jako u předchozích úseků schválit konkrétní harmonogram uzavírek, který předloží stavební společnosti.

Vítězem výběrového řízení na opravy mezi Šternoverm a Psáři se stala EUROVIA CS, která dálnici zmodernizuje za 523 milionů korun bez DPH. Zakázku na modernizaci úseku Loket – Hořice získalo konsorcium firem Colas CZ a Porr, které zvítězilo s cenou 625 milionů korun.

V posledním z balíku loni vyhlášených tendrů je úsek mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži, kde se proti výsledkům výběrového řízení odvolala společnost Eurovia CS k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten výběrové řízení prostřednictvím předběžného opatření pozastavil.

O opravách dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celkem je na opravy připraveno 21 úseků od Mirošovic na 21. kilometru po exit Kývalka na 182. kilometru. Celá obnova dálnice potrvá několik let a má stát zhruba 14 miliard korun.