Seat má podle předseda představenstva Jürgena Stackmanna za sebou téměř dvouletou práci na designu a vývoji vozu. O SUV španělské značky se přitom hovoří už několik let. V roce 2007 například automobilka prezentovala studii třídveřového kompaktního crossoveru Tribu.

V březnu roku 2011 pak na ženevském autosalonu Seat představil koncept IBX (na fotografiích k článku), který nese jasné designové prvky současných modelů značky. Studie vlastně vypadá skoro jako Leon na vyšším podvozku.

Nové SUV pro Seat znamená vstup do rostoucího segmentu, který jen v Evropě představuje jeden milion prodaných vozů za rok. Je to trh, který v uplynulých letech vzrostl o více než 40 procent. Novinka bude postavená na platformě MQB a standardně nabídne pohon předních kol a manuální převodovku. Za příplatek však bude k dispozici také systém 4x4 a automat. Nové SUV vzniká v Technickém středisku Seat v Martorellu, kde pracuje více než 900 inženýrů.

Koncept Seat IBX.

Škoda během nedávné návštěvy premiéra Bohuslava Sobotky v sídle mateřského VW oznámila, že bude vedle loni modernizovaných modelů Superb a Yeti v Kvasinách vyrábět další vůz. Zda půjde o větší terénní vůz označovaný jako Snowman, který by doplnil současnou řadu Yeti, ale firma nepotvrdila. "Rozšíření modelové palety o velké SUV bych považoval za správné," naznačil pouze minulý týden předseda představenstva Škody Winfried Vahland. Podle neoficiálních informací má již Škoda model v podstatě hotový. 

"Škoda potvrdila investici do závodu v Kvasinách, kde budeme vyrábět nový vůz značky Škoda, který vyvíjíme v našem vývojovém centru v Mladé Boleslavi. Prosíme o pochopení, ale zatím k tomuto projektu nebudeme sdělovat žádné další detaily," komentoval spekulace mluvčí Škody Jozef Baláž.

Škoda již pro Seat vyrábí v Mladé Boleslavi model Toledo, který je příbuzný se Škodou Rapid. Ve slovenském závodě VW zase sjíždí ze stejné linky městské mini vozy Seat Mii, Škoda Citigo a VW Up!.