Pro Bloomberg Business to prohlásil šéf automobilky - a současně šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - Sergio Marchionne. A byl poměrně nekompromisní. "To byste mě museli nejdřív zastřelit," odpověděl na dotaz, zda Ferrari neplánuje rozšířit svou produkci právě o vůz typu SUV.

Samotný Marchionne se přitom v souvislosti s Ferrari nebojí bořit staré pořádky, loni například slavná automobilka zveřejnila plán navýšit v budoucnosti roční výrobu. Zatímco donedávna Ferrari hlídalo, aby kvůli exkluzivitě roční produkce výrazně nepřekročila 7000 automobilů ročně, do roku 2019 se má výroba navýšit o 30 procent na 9000 vozů.

Na lednovém autosalonu v Detroitu Sergio Marchionne dokonce oznámil, že Ferrari musí zjistit, zda trh bude schopen přijmout i více než devět tisíc aut se vzpínajícím se koněm na kapotě. Už loni se přitom celkový odbyt zvýšil o šest procent na 7664, v letošním roce pak výrobce očekává růst prodeje na 7900 aut.

Růst produkce souvisí především s poklesem hodnoty akcií automobilky Ferrari na newyorské burze a snahou "zalíbit se" investorům tím, že firma společně s výrobní expanzí zvýší svoje příjmy a zisk. Pomoci by měl i nový základní model Dino s šestiválcem, který prý společnost chystá uvést na trh v roce 2019.

Navýšení roční výroby zato nepotěší některé stávající majitele a sběratele, kteří vozy značky Ferrari často vyhledávají kvůli jejich mimořádné exkluzivitě, jedinečnosti a nedostupnosti. Vždyť některá ojetá Ferrari mají dokonce vyšší hodnotu, než když byla nová.

Samotná automobilka však tvrdí, že na vzácnosti jejích aut se toho mnoho nezmění. Ponechá prý vysoké ceny i dlouhé dodací lhůty a i nadále bude nabízet modely v různých limitovaných edicích, u nichž bude exkluzivita ještě výraznější.