Napsala to Mladá fronta Dnes. Z informací, které firma poslala na úřady kvůli povolení další výstavby, dále vyplývá, že také počítá s dalším rozšířením továrny.

Zkušební výroba Spacebacku už začala, sériově se má začít vyrábět po celozávodní dovolené. Na rozdíl od sedanu Rapid se ale bude vyrábět v Mladé Boleslavi na jiné lince společně s modely Fabie, které se dlouhodobě potýkají s mírně klesající poptávkou.

Podle listu tak Škoda Auto díky tomu vrátí na linku fabií třetí směnu. „Původně jsme zvažovali vyrábět Spaceback spolu s rapidem a octavií, ale výroba na fabii nám nabídne větší variabilitu," uvedl podle MfD v týdeníku škodováckých odborářů šéf automobilky Winfried Vahland.

Firma dosud Spaceback oficiálně neukázala, je ale možné ho už spatřit v mírném maskování při testování kolem Mladé Boleslavi. Od sedanu se prý liší hlavně jiným zakončením karoserie a praktičtějším zavazadlovým prostorem.

Automobilka, která má stále ambiciózní plán vyrábět v roce 2018 přes 1,5 milionu aut ročně, počítá podle deníku také s rozšířením svařovny o více než hektar. Velmi automatizovaná výroba však podle deníku nepřinese příliš mnoho nových pracovních míst: plán počítá s necelou stovkou nových zaměstnanců. Záměr musí schválit ještě úřady, ale ty dosud Škodě Auto při schvalování jejích obřích investic nedělaly větší problémy, uzavírá list.