Zatímco v nepříliš vzdálené minulosti prodával malý kombík například Peugeot (207 SW) a v o něco vzdálenější i Volkswagen (Polo), současnost po konci Seatu Ibiza ST nabídne jen Škodu Fabii Combi a Renault Clio Grandtour. A pak také stylové a podstatně dražší Mini Clubman.

Důvod řídnutí nabídky je zřejmý: zákazníci více kupují crossovery. Peugeot tak v posledních letech slaví úspěch s modelem 2008, který je vlastně duchovním nástupcem 207 SW, přestože jde o zcela jinak koncipované auto.

Renault zase uspěl s crossoverem Captur. Loni vyrobil 228 930 kusů tohoto modelu, zatímco Clia Grandtour jen 59 490. Pro zajímavost, celkem loni vzniklo 416 309 exemplářů Clia aktuální generace, pětidveřový hatchback je tedy výrazně žádanější než kombík.

Seat ukončí produkci Ibizy ST 30. května. V prodeji pak zůstanou už jen dvě karosářské verze, konkrétně tří- a pětidveřový hatchback.

Také Seat se v nejbližší budoucnosti, podobně jako koncernoví sourozenci Volkswagen a Škoda, zaměří na výrobu crossoverů a SUV. První příspěvkem bude model Ateca, který se bude montovat v českých Kvasinách.