Enyaq Coupé iV bude exkluzivnějším elektromobilem než je standardní Enyaq iV s karosérií SUV. Vyplývá to z informací, které Škoda Auto zveřejnila při premiéře tohoto nového modelu.

Podrobně si auto můžete prohlédnout v naší fotogalerii, kde lze rovněž porovnat standardní verzi s výbavou RS.

Nebude se totiž nabízet s menšími verzemi baterie, a rovněž výkonové spektrum začíná až na úrovni 150 kW. Na vrcholu je pak varianta RS, která se odlišuje také designovými prvky. Hlavní změnou je odlišný přední nárazník. Na zadní je pak pro "eresa" typický vodorovný pruh z červených odrazek. Špičkový výkon jejích elektromobilů činí 299 koňských sil. Energie do nich proudí vždy z baterie s kapacitou 77 kWh.

Stejně jako "klasický" Enyaq se i kupé bude vyrábět v hlavním závodě automobilky v Mladé Boleslavi.

Solidní prostor na zadních sedačkách, který zejména v oblasti hlavy svažující se střecha logicky zmenšuje, se tvůrcům vozu podařilo zachovat také díky použití prosklené panoramatické střechy. Můžou si tam tedy, jak jsem si ověřil již při jízdách s maskovanými prototypy, sednout i lidé, kterým mnoho nechybí do výšky 190 centimetrů.

Enyaq Coupé iV se bude nabízet ve třech výkonových stupních. Ta základní výkonová má označení iV80 a disponuje výkonem 150 kW a pohonem zadních kol, přičemž její baterie má kapacitu 77 kWh. Stejnou baterii využívají také verze 80x o výkonu 195 kW a RS iV. Obě verze disponují pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě.

RS iV zvládá zrychlení z 0 na 100 km/hza 6,5 s. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí. Sportovnějším jízdním vlastnostem napomáhá snížení podvozku. Konkrétně přední náprava se nachází blíže k zemi o 15, zadní pak o deset milimetrů.

Vyššího dojezdu je dosaženo především menšímu aerodynamickému odporu této nové karosérie. I nejvýkonnější varianta RS by měla umět na jedno nabití pokořit hranici 500 kilometrů, iV80 dokáže zhruba 545.

Dobíjecí zastávka trvá půl hodiny

Délka vozu je 4653 milimetrů, do šířky vůz měří 1879 a na výšku 1622 milimetrů. Rozvor dosahuje 2 770 milimetrů. Enyaq Coupé bude jezdit na kolech velikostí od 19 do 21 palců.

Stejně jako se běžné Coupé a verze RS odlišují zvnějšku, jiný je také interiér. Základní provedení Loft využívá materiálů v kombinaci šedé a černé barvy. Je možné zvolit také verzi Lodge, ve které se ve velké míře využilo recyklovaných a přírodních materiálů. Například jde o vlnu nebo přízi vyrobenou z použitých PET lahví.

Enyaq Coupé RS má interiér černý. Sportovní sedačky jsou potažené tkaninou Suedia, která vypadá a má velmi podobné vlastnosti jako oblíbená Alcantara. Prošití může být buď šedivými nebo limetkově zelenými nitěmi.

Škoda Enyaq iV a Hyundai Ioniq 5 při testu
Elektrická Škoda a Hyundai na stejné trase: Spotřeba shodná, v čem se vozy liší?

Součástí standardní výbavy všech Enyaqů Coupé bude virtuální kokpit a centrální třináctipalcová obrazovka. Bez příplatku je vovze také třízónová automatická klimatizace, multifunkční kožený volant, bezklíčkové zamykání a startování a rovněž vyhřívaný volant.

Za příplatek lze vůz vybavit také head-up displejem, Matrix LED světlomety, zadními bočními airbagy, systémem pro automatické parkování, kamerový systém zobrazující celé okolí vozu nebo audiosystém Canton s dvanácti reproduktory.

Enyaq Coupé bude moci bez problémů sloužit jako hlavní rodinné auto. I díky tomu, že do zavazadlového prostoru lze naložit předměty s objemem až 570 litrů, což je dokonce více než u původní verze SUV.

Navíc auto může táhnout přívěs s hmotností až 1400 kilogramů. To je hodnota pro verze 80x a RS. Varianta Enyaq Coupé IV 80 "utáhne" o 200 kilogramů méně.

Martin Jahn
Ceny klasických aut a elektromobilů se srovnají za pět let, tvrdí Martin Jahn

Škoda u Enyaqu postupně vylepšuje parametry nabíjení. Standardně bude možné dobíjet výkonem až 135 kW, díky čemuž se baterie zaplní z desetiprocentní na osmdesátiprocentní kapacitu již za 29 minut. Palubní dobíječka umožňuje doplňování energie střídavým proudem výkonem až 11 kW. Dobití pak trvá maximálně 8 hodin.

Úspornější provoz zejména v chladném počasí zajistí tepelné čerpadlo, které se ale dodává za příplatek.

Pomocí Škoda Connect lze na dálku ovládat nabíjení, klimatizování nebo vyhřívání interiéru, zadávat trasu do navigace a podobně.

I když jsem již s jízdními vlastnostmi vozu mohl krátce seznámit vloni, více kilometrů ujedu až při mezinárodní březnové prezentaci, Potřé přineseme informace o reálné spotřebě, dojezdu i schopnostech podvozku na různých typech komunikací.