Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda překonala historický rekord, vydělala přes 16 miliard čistého

Mladá Boleslav, Praha - Škoda Auto dnes představila výsledky hospodaření v loňském roce.

21.3.2012
SDÍLEJ:

Škoda Auto. Ilustrační foto. Foto: Deník

Škoda Auto loni zvýšila konsolidovaný zisk o 82 procent na 16,1 miliardy Kč. Tržby stouply o 15 procent na 252,6 miliardy korun. Firma to oznámila na dnešní tiskové konferenci. Výsledky nezahrnují výsledky závodu v čínské Šanghaji, který patří pod mateřský Volkswagen.

Mateřskému koncernu Volkswagen by mohla Škoda podle finančního ředitele Winfrieda Krause vyplatit dividendu okolo 7,1 miliardy Kč. "O dividendě rozhodnou vlastníci," podotkl.

Již v lednu uvedla, že loni prodala rekordních 879.200 aut, což představuje meziroční nárůst o 15 procent. Tržní podíl dosáhl 1,4 procenta.

"Obchodní prostředí v poslední době trochu ochladlo, zvláště na některých evropských trzích. Přesto je celkový obraz stále pozitivní a s ohledem na nadcházející roky jsme jako vždy mírně optimističtí," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. Zopakoval cíl firmy prodávat v roce 2018 kolem 1,5 milionu aut. 

Nejvíce loni firma rostla v Rusku, kde zvýšila prodej o 63 procent na 74.000 vozů. V Indii firma zvýšila prodej o polovinu na 30.000 vozů a více než pětinového růstu dosáhla v Číně a východní Evropě. V Číně prodala 220.000 aut a ve východní Evropě 34.300 vozů.

V západní Evropě firma zvýšila prodej o devět procent na 362.000 aut a ve střední Evropě rostla o dvě procenta na 123.200 vozů.

Pozici nejprodávanějšího modelu si upevnila Octavia, kterou si loni pořídilo 390.000 zákazníků, tedy o 11 procent více než v roce 2010. Fabia potvrdila roli dvojky s růstem o 16,5 procenta na 266.800 vozů. Vlajkovou loď Superb si loni koupilo 117.000 zájemců, což znamená růst o 18 procent.

Největší nárůst zaznamenal Yeti, kterému vzrostl prodej o třetinu na 70.000 aut, Roomster rostl o 11 procent na 36.000 prodaných aut.

Firma na konci loňského roku začala v Česku prodávat městský model Citigo a v Indii nabídla lokální verzi kompaktního vozu Rapid, který vychází z konceptu MissionL. Evropskou verzi vozu, který se má spolu se Seatem Toledo vyrábět v Mladé Boleslavi, firma představí v září na pařížském autosalonu. Jméno auta oznámí příští měsíc na autosalonu v Pekingu.

Firma podle technického ředitele Eckharda Scholze pracuje na vývoji elektromobilu i hybridního vozu, ale hlavní důraz při snižování emisí bude klást na vývoj nových spalovacích motorů.

Firma loni vytvořila 1850 nových pracovních míst a zaměstnávala celkem 26.565 lidí po celém světě. Vyrábí v celkem osmi závodech v ČR, na Slovensku, v Rusku, Indii a Číně.

Autor: Pavel Svačina

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Octavia
Škoda Fabia
Renault Fluence
Toyota Avensis

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok nožem v Mnichově
AKTUALIZOVÁNO
8 3

Útok nožem v Mnichově: cyklista pobodal pět lidí, policie ho zadržela

Volby v Žermanicích na Frýdecko-Místecku.
9 14

Muž si dělal selfie a pak zpřeházel volební urnu. Řeší se platnost voleb

Jan Kysela: Zeman a Babiš chtějí všechno, jen plusy a žádné minusy

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Včera a dnes rozhodujeme o složení sněmovny, potažmo vlády. Za necelé tři měsíce si zvolíme prezidenta. Jaký vliv to bude mít na český ústavní pořádek a mělo by dojít k úpravě základního zákona České republiky? O tom Deník mluvil s ústavním právníkem, profesorem Janem Kyselou.

V Chomutově zatkli republikána Sládka. Kvůli nepovolené kampani

Předseda republikánské strany Miroslav Sládek se měl dopustit porušení volebního zákona tím, že dělal nepovolenou kampaň. Policie mu zabavila klíče od auta a odvezla ho na služebnu. Propustili ho krátce před půlnocí.   

Španělská vláda přebírá kontrolu nad Katalánskem. Chystají se demonstrace

Španělský kabinet se na své sobotní schůzce dohodl, že nad Katalánskem, které (ne)vyhlásilo nezávislost, převezme kontrolu. Poprvé v historii tak bude aktivován článek španělské ústavy, který přímou správu Madridu umožňuje.

Nové léky nejen na srdce. Čekání na ně bude ještě delší

/INFOGRAFIKA/ Důvod? Výrobcům už nejspíš nebude stačit, že doloží, jakému procentu pacientů jejich pilulky zachrání život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení