Zásadní novinkou modernizace modelu Yeti je nabídka dvou samostatných designových linií. Kompaktní SUV bude od této chvíle nabízeno buď v "civilním" provedení do města, nebo v "outdoorové" variantě, s níž se nemusíte bát výletů mimo silnice. Obě varianty se na první pohled od sebe liší například provedením předního a zadního nárazníku. Podobně je rozdílné i zpracování bočních lišt a prahů: zatímco Yeti je má lakovány v barvě karoserie, u jeho „outdoorového" sourozence jsou z černého plastu. Yeti Outdoor je také sériově vybaven stříbrnými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Škoda Yeti Outdoor.

Mezi další novinky patří například přepracovaná příď a záď, kola z lehké slitiny, posílená funkčnost nebo obohacená nabídka motorů a převodovek. Yeti má teď dle aktuálního škodováckého designového jazyka ostré linie a hrany, na přídi je zdůrazněna horizontální orientace linií s výraznou maskou chladiče a nově tvarovanými světlomety. Přední mlhová světla už nemají kulatý, ale hranatý tvar a jsou umístěna níže v předním nárazníku. 

Změn se dočkal i interiér. Jejich seznam zahrnuje tříramenné volanty v celkem sedmi variantách, nové potahové látky nebo dekorační lišty na přístrojové desce.

Yeti je současně prvním modelem značky, který může být na přání vybaven zadní parkovací kamerou nebo rovnou nejnovější generací parkovacího asistenta Automatic Parking Assistant. S ním umí Yeti zacouvat do mezer podélně i příčně k vozovce - z podélných mezer přitom i automaticky vyjede.

Odpadkový koš ve dveřích

V přepracovaných modelech Škoda Yeti našly uplatnění také čtyři praktické vychytávky: vedle už známého oboustranného koberce, se v zavazadlovém prostoru nachází vyjímatelná LED svítilna, pod sedadlem řidiče je držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš.

Škoda Yeti.

Klíčovým prvkem interiéru zůstává systém zadních sedadel Varioflex, který nabízí atraktivní variabilitu uspořádání: Všechna tři sedadla lze jednotlivě sklápět nebo dokonce vyjmout z vozu. Při vyjmutém prostředním sedadle lze boční místa posouvat v podélném i příčném směru. Obratem ruky se tak pětimístný vůz promění ve čtyřmístný, s větším množstvím prostoru v podélném i příčném směru. Objem zavazadlového prostoru činí minimálně 405 litrů, po posunutí všech zadních sedadel vpřed je možné ho zvýšit až na 510 litrů. Po vyjmutí všech zadních sedadel vzroste objem pro náklad na vynikajících 1 760 litrů.

K dispozici budou čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď jen kol přední, nebo obou náprav - pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Jako automatické převodovky využívá Yeti výhradně dvouspojková ústrojí DSG s šesti, případně i se sedmi stupni.

Světová premiéra obou verzí bude v září na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu.

Automobilka letos představila nebo představí osm vozů

Škodu Yeti začala automobilka vyrábět v roce 2009. V České republice se vyrábí v závodě Kvasiny, koncem roku 2012 se začala vyrábět také v Rusku. Na českém trhu se prodává od 349 900 korun. Do konce června tohoto roku se prodalo zhruba 263 200 vozů Škody Yeti. Za rok 2012 prodala Škoda zhruba 87 400 vozů typu Yeti, což je meziroční nárůst o 24,3 procenta.

Podle informací by již na začátku příštího roku, pravděpodobně na autosalonu v Ženevě, měla Škoda představit koncept většího SUV. To by mělo přijít na trh po roce 2015. Pro pěti nebo sedmimístný vůz se spekuluje o názvu Snowman.

Provozní zisk české automobilky Škoda Auto se v prvním pololetí snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy Kč. Loni činil 449 milionů eur. Meziroční propad o 46 procent podle firmy způsobil nižší prodej, nejistá situace na evropských trzích, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty. Automobilka letos představila nebo představí osm nových nebo přepracovaných vo­zů.