"Škoda s přírůstkem 5,3 procenta v listopadu výrazně posílila třetí měsíc za sebou a potvrdila vzestupný trend ve druhém pololetí," uvedl Werner Eichhorn ze Škody, který zodpovídá za prodej a marketing.

V západní Evropě se dodávky zákazníkům se zvýšily o 20,6 procenta na 34.000 vozů. V Německu, na svém druhém nejsilnějším trhu, značka dosáhla růstu o 16,9 procenta na 12.300 dodaných vozů. Ve východní Evropě Škoda prodala zákazníkům 11.300 aut, meziročně o 8,7 procenta méně. Na třetím největším trhu značky, v Rusku, automobilka prodala 7400 vozů, což představuje meziroční pokles o 18 procent.

Ve střední Evropě vzrostly dodávky škodovek zákazníkům o 23,2 procenta na 12.600 vozů. V Česku vzrostl prodej o 10,5 procenta na 5900 vozů. Tržní podíl Škody na domácím trhu činí po jedenácti měsících 36,2 procenta.

Na svém největším trhu, v Číně, dodala Škoda v listopadu zákazníkům 18.200 vozů, což je o 13,9 procenta méně než loni.

Škoda Octavia je opět nejprodávanější

Nejprodávanějším vozem byla v listopadu opět Škoda Octavia, kterých se prodalo 30.800. Na druhém místě v pomyslném žebříčku je Škoda Rapid s prodanými 14.600 vozy. Třetí místo zaujímá Škoda Fabia, těch se v listopadu prodalo 14.500.

Škoda letos představila osm nových nebo přepracovaných modelů. Nedávno začala vyrábět v Číně vůz Škoda Yeti, který je speciálně upravený pro čínský trh, na jaře začne vyrábět v Rusku Škodu Rapid. Na autosalonu v Ženevě by pak měla firma představit koncept většího sportovního užitkového vozidla (SUV).

Ve třetím čtvrtletí tohoto roku vzrostl provozní zisk mladoboleslavské automobilky meziročně o 8,8 procenta na 128 milionů eur (3,3 miliardy Kč). Loni prodala Škoda rekordních 939.200 aut, meziročně zvýšila prodej o 6,8 procenta. V roce 2012 dosáhla obratu 262,6 miliardy korun. Na celkovém exportu České republiky se podílí 7,3 procenta.