Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škodovka zahájila výrobu vozu Superb Combi

Superb Combi, jehož výroba začala v pondělí v kva­sinském závodě Škoda Auto, je dalším ze symbolů rozvoje zdejší automobilky představující významného zaměstnavatele v celé České republice.

9.11.2009 3
SDÍLEJ:

Vůz ve výbavě Elegance v šedé saténové barvě sjel 9. listopadu z linek kvasinského závodu Škoda Auto, a. s. Tím zde byla oficiálně zahájena výroba vozu Superb Combi, sesterského modelu limuzíny.Foto: DENÍK/ David Taneček

“Když se nám podaří prodat vše, co jsme si naplánovali, budou zde zajištěna pracovní místa,“ slíbil v Kvasinách předseda představenstva společnosti Škoda Auto Reinhard Jung.

Výroba v Číně? Ne!

Podle tiskového mluvčího firmy Jaroslava Černého chce Škodovka letos vyrobit dva tisíce kusů nového modelu ve třísměnném provozu. „Do konce roku se neplánují odstávky ve výrobě žádného zdejšího modelu. Také se neplánuje, že by se kombík vyráběl v Číně,“ potvrdil Černý.

Za hlavní trh pro nový vůz firma považuje celou Evropu, především pak německy mluvící země – Rakousko, Německo Švýcarko a rovněž Francii.

Velká proměna závodu

Kvasinský závod má nyní ucelenou nabídku čtyř modelových řad: Škoda Rommster, Yeti a Superb ve variantách limuzína a combi.

„Instalovaná kapacita závodu se blíží hranici dvě stě tisíc vozů za rok oproti 20 tisícům v roce 1995,“ uvedl ředitel kvasinského závodu Jan Tauchman. „Za patnáct let co jsem zde, se závod změnil k nepoznání,“ konstatoval Tauchman. Do rozvoje závodu se za posledních deset let investovalo 600 milionů eur, což představuj zhruba 16 miliard korun.

PŘIJÍŽDÍ SUPERB COMBI

Vůz ve výbavě Elegance v šedé saténové metalíze sjel v pondělí odpoledne z linek kvasinského závodu Škoda Auto, a. s. Tím zde byla oficiálně zahájena výroba vozu Superb Combi, sesterského modelu limuzíny. Tento automobil vyšší střední třídy se může pyšnit především nadstandardním zavazadlovým prostorem 633 litrů, při sklopených zadních sedadlech 1865 litrů. Základní cena modelu s výkonným benzinovým agregátem 1,4 TSI/92 kW a šestistupňovou manuální předovkou bude pro zákazníka v České republice začínat na ceně 589 900 korun. V kvasinském závodě se vedle superbu nyní ještě vyrábí modely Škoda Roomster a sportovní Škoda Yeti. Z produkce celého mladoboleslavského koncernu mají vedle superbu variantu combi ještě octavia a fabia.

Autor: Eva Zerzánová

9.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Sousedík u zlínského krajského soudu. Zproštěn viny.
6

Hrozilo mu dvanáct let za šíření HIV. Soud ho zprostil viny

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Slovenský talent Jozef Karika láká do temných hvozdů

Po Strachu přichází Trhlina. Nakladatelství Argo pokračuje ve vydávání knih mimořádného slovenského talentu Jozefa Kariky a po loňském hororu Strach servíruje další šílenstvím prodchnuté dobrodružství ze slovenských hor. Na Strach navíc kniha přímo navazuje. Nikoli však tak, jak by si mohl čtenář myslet.  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT