"Oficiální zahájení prodeje bude v osmém týdnu příštího roku. V roce 2017 plánujeme prodat na českém trhu mezi 3000 a 4000 vozy Kodiaq," prozradil šéf české prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček s tím, že model se bude prodávat v segmentu, ve kterém se prodá v tuzemsku kolem 26 000 aut ročně. Jeho objem by se měl s příchodem nového modelu zvýšit až na 30 000.

Vůbec poprvé chce Škoda odhalit své velké SUV už 1. září na speciální akci v Berlíně. Česká premiéra bude 18. října v pražském Karlíně a široká veřejnost se s autem bude moci seznámit v rámci výstavy Designblok 27. až 31. října v Praze.

Škoda Kodiaq.Zdroj: Škoda Auto

Celkem 4,7 metru dlouhý Kodiaq nabídne až sedm míst k sezení a největší zavazadlový prostor ve své třídě. Kodiaq doplní dosud jediné SUV od Škody, menší model Yeti. Ten by se měl příští rok objevit v nové generaci. 

Více informací o nové Škodě Kodiaq najdete zde.

Škoda Kodiaq představuje počátek celosvětové SUV-ofenzívy české značky. V autě se podle dřívějších informací objeví řada zajímavých prvků výbavy. Jako první škodovka Kodiaq dostane například vyhřívaný volant, sympatickou vychytávkou na dlouhou cestu pro pasažéry na zadních sedadlech pak je třeba paket Spánek, který zahrnuje speciální hlavové opěrky s výsuvnými bočnicemi a klapky na oči.

Novinku představuje také automaticky výsuvná plastová ochrana hran dveří, která zabraňuje poškození při jejich otevírání. Ochranu dostal nejen přední pár, nýbrž i ten zadní.

Škoda Kodiaq.Zdroj: Škoda Auto

Při zahájení prodeje na počátku roku 2017 budou moci zákaznici volit mezi pěti pohonnými jednotkami - dvěma verzemi motoru 2,0 TDI (110 kW/150 k a 140 kW/190 k) a třemi zážehovými motory TSI (1,4 TSI a 2,0 TSI). Pro slabší jednotky bude standardem šestistupňový manuál a pohon předních kol, Škoda však pochopitelně nabídne i automatickou dvouspojkovou převodovku DSG a pohon všech kol. Sáhnout půjde také po adaptivních tlumičích a možnosti volby jízdních režimů.

Pro čtyřkolky bude k dispozici volitelný režim Off-road, který stiskem tlačítka všechny relevantní systémy – management motoru, asistenční systémy a elektronické podvozkové systémy ABS a ESC – samostatně přizpůsobí podmínkám v terénu.