Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Skupina PSA chce dobýt svět. Díky akvizici Opelu

Převzetí německé automobilky Opel poskytne francouzské skupině PSA Group takový rozsah, že bude moci zahájit globální expanzi.

20.3.2017
SDÍLEJ:

Opel Crossland X.Foto: Opel

Řekli to německému nedělníku Welt am Sonntag členové rodiny Peugeotů, která je hlavním akcionářem PSA. PSA se tento měsíc dohodla s americkou GM na koupi její evropské divize za 2,2 miliardy eur (zhruba 60 miliard Kč), a stala se tím dvojkou na evropském automobilovém trhu.

Čtěte také: První statické dojmy: Opel Crossland X je crossover s praktickým interiérem

"Skupině to umožní dobývat krok za krokem zbytek světa. To pro PSA zůstává důležitým cílem," řekl Jean-Philippe Peugeot nedělníku ve společném rozhovoru se svým bratrancem Robertem Peugeotem. Rodinný klan Peugeotů má v PSA 22,2 procenta hlasovacích práv a 13,7 procenta akciového kapitálu.

Značky se budou doplňovat

Podle Roberta Peugeota, který je předsedou strategického výboru PSA, je pro úspory z rozsahu klíčové, že automobilka nyní disponuje kapacitami na výrobu nejméně tří milionů vozů na jednom trhu. "Všechny velké automobilky mají na jednom důležitém trhu objem tří milionů vozů," řekl.

Celkově sice koupě evropské divize GM zvyšuje závislost skupiny na evropském trhu, značky skupiny se ale budou doplňovat. "Opel je silný na trzích, kde PSA tak silná není," řekl Robert Peugeot. Doložil to tím, že Opel prodává více aut v Německu než tři vlastní značky PSA dohromady a stejně tak britská sesterská značka Opelu Vauxhalll na svém trhu prodává více aut než Peugeot, Citroën a D5.

Přečtěte si: Proč brzdy občas vydávají nepříjemné zvuky? A jak se jich zbavit?

Spojená společnost chce vyrábět přes pět milionů aut ročně. Spojením vzniká skupina se zhruba 16procentním podílem na evropském automobilovém trhu. Podnik vystřídá na pozici druhé největší evropské automobilky francouzského výrobce Renault a dostane se za Volkswagen, který má na evropském trhu podíl 24 procent.

PSA v České republice provozuje společně s japonskou společností Toyota kolínskou automobilku TPCA. Tento podnik loni vyrobil přes 220 000 vozů.

Autor: Redakce / ČTK

20.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Golf
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Hyundai i20
Vladimír Říha, Pražská strojírna

Exředitel Pražské strojírny bral 10 let plat na neplatnou smlouvu

KROMĚ ŠTĚDRÉHO DNE je Stezka korunami stromů otevřená po celý rok. Její údržba probíhá každé ráno.
6

Stezka krkonošskými korunami je návštěvnický hit, otevírá i v zimě

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Ztracenou argentinskou ponorku údajně poškodil výbuch, patrání pokračuje

Zvuková anomálie zachycená minulý týden v moři poblíž místa, kde zmizela argentinská ponorka A. R. A. San Juan se 44 lidmi na palubě, mohla být exploze. Informaci přinesl argentinský deník Clarín. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT