Slabší koruna je podle expertů dobrou zprávou pro tuzemské automobilky, tedy Škodu, Hyundai a TPCA. Zároveň však zdražuje automobilkám a dalším výrobcům v odvětví dovážené vstupy. "Ty v případě dlouhodobých kontraktů bývají zpravidla pevně dané, většinou v euru. Pokud pak jediným významnějším korunovým nákladem automobilek jsou zaměstnanci a energie, mělo by na ně mít oslabení pozitivní dopad," řekl Jan Malý z Automobilové expertní skupiny PwC ČR.

Na hospodaření Škody Auto by kurzové změny v krátkodobém časovém horizontu neměly mít dopad, sdělila firma. "Naše cash-flow jsou zajištěny standardními finančními nástroji," uvedl mluvčí automobilky Michal Kadera.

Zdražování dovozových automobilů by podle Kozuba mělo být postupné a mělo by se více projevit u dražšího zboží. "Pokud vezmeme teoreticky automobil za 20 000 eur, tak podle staršího kurzu (25,80 Kč) by měl stát asi 516 000 korun. Podle cílového kurzu jde už o 540 000, tedy rozdíl 24 000 korun," počítá Kozub.

Skokové zdražení dovozových aut neočekává ani tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl, podle kterého by se změny měly projevit nejdříve napřesrok. Důvodem podle něj je velká konkurence na tuzemském automobilovém trhu a silné postavení domácích automobilek.