Až v roce 2020 přijde na trh čtvrtá novodobá generace nejdůležitějšího škodováckého modelu octavia, už nebude mít rozdělená světla na přídi jako současné provedení. Portálu Automix.cz to prozradil dobře informovaný zdroj z automobilky, který již měl možnost tento vůz vidět. 

Důvodů k tomuto výraznému designovému řešení bylo podle automobilky v loňském roce několik. Jednak Škoda chtěla, aby se vůz výrazněji odlišil od menšího rapidu a jednak to zapadalo do tehdejšího stylu. Obě nová SUV (Kodiaq a Karoq), totiž dostala čtyři "oči. V jejich případě však ale byla tato světla umístěna pod sebou.

Automobilky samy nepřiznávají, že některý jejich model, případně technické řešení, nebyly tím nejšťastnějším. Zpravidla se ukáže až v okamžiku, kdy vůz skončí bez přímého nástupce, nebo se zvolené řešení třeba ještě v průběhu životního cyklu, nebo u nástupce, přestane používat. Vybrali jsme pět zřejmých příkladů z minulých let:

1) YETI - PROBLÉM S ROZMĚRY i SE JMÉNEM

První sériově vyráběné v dějinách značky Škoda si našlo oblibu, i přes své nevelké rozměry. Osobně se mi s ní skvěle jezdilo na rozbitých českých okreskách, poměrně schopná ( i díky nasazení elektronických asistentů) byla i v terénu. Navíc měla neotřelý design, což mohlo do autosalonů Škody přitáhnout i mladší klientelu, než tam obvykle chodila. Ten byl do značné míry defininován použitím druhého páru kulatých světlometů na přídi. Šlo o řešení, které automobil převzal z dřívějších koncepčních vozů.

Ty byly dokonce dva a oba měly tato kulatá světla zaříznutá do hlavního světlometu. Jenže při faceliftu vůz o tento charakteristický prvek přišel. Nakonec bylo vyřazeno z portfolia Škody i jeho jméno. Yeti údajně neznělo moc libozvučně čínským zákazníkům, přestože pro tamější trh se auto vyrábělo v prodloužené verzi a dokonce mohlo mít i rezervní kolo přidělané zvenčí na dveře zavazadelníku. Nyní se menší ze dvou nabízených SUV značky prodává s označením Karoq. 

2) ŠKODA ROOMSTER - OTÁZKA DESIGNU 

Ani tento název již není v aktuální nabídce mladoboleslavské automobilky. První a jediná generace vozu se vyráběla devět let a do výslužby odešla před třemi roky. Přestože auto mělo velmi zajímavým a praktickým způsobem vyřešený vnitřní prostor s posuvnými a vyjímatelnými třemi samostatnými sedačkami vzadu, zákazníkům se nelíbilo. Hlavně kvůli nesourodé boční linii oken. Příliš krásná nebyla ani přední část kompletně převzatá z druhé generace fabie. Nakonec se jich za celou dobu existence prodalo jen zhruba 370 000 kusů.

3) ODVOLANÝ NÁSTUPCE

Nástupce rodinného velkoprostorového vozu měl být podstatně větší. Však se také jednalo o pouze upravenou osobní dodávku Volkswagen Caddy Life. Vyrobily a otestovaly se prototypy a těsně před spuštěním již byla i výroba v polské továrně Volkswagenu. Nakonec však (zřejmě v důsledku aféry Dieselgate) byl celý projekt zastaven a uložen do šuplíku.

Momentálně roli rodinných velkoprostorových aut, stejně jako u řady jiných automobilek, ve Škodě supluje velké SUV - Kodiaq. Může mít dokonce i sedmimístnou variantu. Přesto není vyloučeno, že by Škoda někdy začala vyrábět jak osobní, tak i užitkové verze menších dodávek.