Audi S4 pohání turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový šestiválec, který poskytuje 354 koní (260 kW) a 500 Nm točivého momentu. Motor je nový, předchozí generace využívala agregát přeplňovaný kompresorem.

Sílu na všechna kola motor posílá přes osmistupňovou automatickou převodovku. Quattro přitom při normální jízdě rozděluje točivý moment v poměru 60:40 ve prospěch zadní nápravy, v případě potřeby však dokáže poslat až 70 procent hnací síly na předek a až 85 procent na zadek.

Audi S4.

Výrobce se už při představení klasické A4 (najdete jej zde) chlubil lehkou konstrukcí a u sportovní S4 tomu není jinak. Sedan váží přijatelných 1630 kilogramů, kombík je o 45 kilo těžší.

I díky tomu Audi hlásí zajímavé údaje související s dynamikou i spotřebou: na stovku sedan zrychlí za 4,7 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu má činit jen 7,4 l/100 km.

Audi S4.

Proti klasické A4 je "esko" o 23 milimetrů blíž vozovce a dostalo samozřejmě o něco dravější vzhled. Standardně obouvá 18palcová kola, za příplatek Audi dodá devatenáctky. A když už jsme u příplatků - Audi nabízí třeba i adaptivní tlumiče či zadní diferenciál.

V kabině najdeme sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa a Alcantarou, sáhnout lze také po digitálním přístrojovém štítu nebo po Matrix LED světlometech.

Do prodeje se Audi S4 a kombi S4 Avant dostane na začátku příštího roku.