Tvrdí to alespoň japonský magazín Holiday Auto, podle něhož nejvyšší představitelé Mazdy produkci takového vozu schválili. Jmenovat se bude RX-9 a dorazit by měl v roce 2020. Už příští rok, kdy automobilka slaví 50. výročí od představení svého prvního vozu s rotačním motorem (Cosmo Sport 110S), by se však nový sporťák mohl ukázat ve formě konceptu.

Produkční RX-9 má pohánět turbodmychadlem přeplňovaný wankel se dvěma komorami o celkovém objemu 1,6 litru. Výkon by se měl pohybovat okolo 400 koní, což vzhledem k předpokládáné hmotnosti vozu do 1300 kilogramů slibuje zajímavou dynamiku.

Japonský magazín dále píše o efektivní aerodynamice, kůží čalouněném interiéru a moderní výbavě. Dokonce pak zmiňuje i cenu, nová RX-9 by prý měla stát asi osm milionů jenů, tedy zhruba 1,9 milionu korun.

Jestli mají tyto spekulace pravdivý základ, se ale ukáže až v budoucnosti. Pravdou každopádně je, že Mazda Wankelův motor "nezahodila" a stále se mu věnuje.

Loni se dokonce pochlubila novou generací - nazývá ji SkyActiv-R a prý se u ní povedlo vyřešit potíže dřívějších Wankelů. Má být tedy spolehlivější, úspornější i ekologičtější.