Abychom to celé pochopili, musíme se vydat na začátek, do roku 1979, kdy se zrodil původní Geländewagen, teréňák určený pro tvrdou práci v těžkých podmínkách či pro armádu. První generace nesla označení 460 a vyráběla se do roku 1990. V něm ale přišla změna.

Mercedes rozdělil „géčko" do dvou modelových řad. Zatímco provedení 463 cílilo na civilisty, kteří chtěli luxusní terénní auto (později dokonce i v rychlých verzích AMG), a dostalo proto modernější a „kulturnější" techniku, varianta 461 vycházela z původního modelu. Šlo tedy o klasický pracovní stroj do náročného terénu s robustní technikou a účelným, jednoduchým interiérem.

A zatímco civilní provedení, které se přiblížilo kategorii SUV, právě teď startuje v úplně nové generaci, verze 461 s kořeny z konce 70. let pokračuje dál. Na některých trzích je k dispozici jako varianta s označením Professional. Ještě před několika lety ji Mercedes prodával i u nás, nyní v české nabídce chybí.

Tohle pracovní „géčko" má navíc před sebou dlouhou budoucnost. „Generace 461 pokračuje, nabízíme ji na trzích, kde můžeme prodávat auta, která plní emisní normu Euro 5," řekl webu Road & Track Ian Hadley James z marketingového oddělení Mercedesu. James navíc zdůraznil, že se třída G 461 nadále těší velké oblibě, že její prodeje dokonce stoupají.

Teréňák si zájemci mohou vybrat nejen s tradiční čtyřdveřovou karoserií, ale také třeba s korbou za dvoumístnou kabinou, nebo jako šestikolku.

Generace 461 se přitom stejně jako nejnovější provedení civilní verze vyrábí v závodě Magna-Steyr v rakouském Štýrském Hradci. A bude to tak ještě nějakou dobu. „Zatím nemáme plány na ukončení výroby. Naopak, investujeme prostředky do dalšího vývoje. Pro auto tohoto typu prostě existují trhy," prozradil James.