Vyplývá to ze statistiky zákazníků splátkové společnosti Home Credit. Údaje jiných úvěrových firem nejsou k dispozici.

Věk typického klienta autobazaru je téměř 38 roků, třicátníků je bezmála třetina. Zákazníci v bazarech nejčastěji volí česká auta, každé třetí auto na splátky od Home Creditu je škodovka. Oblíbené jsou i Fordy a koncernové Volkswageny.

Výběr typu a jeho cena závisí hlavně na tom, k čemu bude sloužit. Muži si buď plní sen a kupují si auto pro sebe, nebo pořizují prostorný rodinný vůz s bohatší výbavou. Ženy většinou požadují druhé auto do rodiny, které jim zajistí rychlý a bezpečný přesun na nákupy nebo pro děti do školy.

Málokterá žena si v autě odpočine, pro muže je řízení koníček

Ženy přemýšlejí ekonomičtěji, a proto volí malá dieselová auta s nižší spotřebou. Muž se potřebuje svým autem nejen přesunovat z místa na místo, ale také pochlubit kamarádům a jízdu si vychutnat. „Málokterá žena si v autě odpočine. Pro muže je řízení koníček, u kterého si například po práci vyčistí hlavu a po náročném dni odpočine,“ uvedla viceprezidentka autobazarů AAA Auto Karolína Topolová.

Z bazarů si lidé už několik let odvážejí hlavně neutrální šedé nebo stříbrné auto. Za první pololetí tyto vozy tvořily 38 procent. Černé vozy tvoří 15 procent prodávaných aut.