Jak dnes upřesnila agentura AP, celkem 25 procent vozidel, pro něž PPG letos dodávala barvu, bylo bílých. O druhou příčku se shodně s osmnácti procenty podělila stříbrná a černá. Bílá nyní dominuje v Evropě, Severní Americe i Asii. Jen v Jižní Americe stále kraluje stříbrná.

K bílému trendu podle Jane Harringtonové z PPG přispěla firma Apple se svými výhradně bílými obchody i produkty, která tuto barvu prosadila jako symbol technické vyspělosti. Svou roli sehrála i škála dostupných odstínů od čistě bílé až po krémově perlovou.

Ale ti, kdo mají rádi živější odstíny, podle ní nemusejí věšet hlavu. Výrobci automobilů nyní vybírají barvy pro sezónu 2016 a 2017 a podle Harringtonové mezi nimi budou i takové taháky, jako růžově tónovaný jasně červený odstín laku vyvinutý v Asii nebo temně šedá se zelenými odlesky.

PPG má v nabídce také jedenáct různých odstínů hnědé od světle měděné až po hořkou čokoládu a stejný počet odstínů šedé. Nabízí také šest odstínů žluté a sedm zelené od mořské pěny až po temně olivovou.