Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové Suzuki Swift nedostane diesel, pohon všech kol ano

Suzuki na ženevský autosalon přivezlo evropskou verzi nové generace modelu Swift. Malý hatchback nenabídne naftovou motorizaci, zato bude opět k dispozici s pohonem všech kol.

9.3.2017
SDÍLEJ:

Design novinky není překvapením, Suzuki ostatně nový Swift ukázalo už na konci minulého roku. Tehdy šlo ale o provedení pro japonský trh.

Čtěte také: VIDEO: Zavřel dveře a propadl se. Ruský řidič baví internet svým neštěstím

Evropská varianta je však prakticky stejná. Ve srovnání s předchůdcem je nový Swift o 10 milimetrů kratší, na délku měří 3840 milimetrů, má však o 20 mm delší rozvor - 2450 mm. Uvnitř by mělo být více místa a narostl i zavazadelník, jehož objem činí 254 litrů (+54 l).

Dobrou zprávou je, že Swift zůstává velice lehkým vozem. V základním provedení váží jen 840 kg, dokonce až o 120 kg méně než předchůdce.

Výrazně se změnil interiér, najdeme v něm novou palubní desku s dotykovou obrazovkou multimediálního systému, volant se zploštělou spodní částí a samozřejmě moderní výbavu, která zahrnuje řadu elektronických asistentů či služby spojené s konektivitou. 

Přečtěte si: Toyota prý chystá sporťák s motorem uprostřed, nástupce legendy MR2

Poprvé se tu mimochodem představuje přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí, například pro samočinné nouzové brzdění, varování při opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

Motory budou jen zážehové, v nabídce se objeví přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 111 koní (82 kW) a 1,2litrový čtyřválec s 90 koňskými silami (66 kW). Dvanáctistovka může být spojena i s pohonem všech kol. Standardem je pětistupňová manuální převodovka, Suzuki ale nabídne také bezestupňovou převodovku CVT.

S tříválcem lze zvolit i klasický šestistupňový automat.

Obě jednotky pak mají také mild-hybridní variantu SHVS, která má navíc integrovaný startér/generátor, který při akceleraci pomáhá motoru energií získanou rekuperací při brzdění.

Do prodeje nový Swift zamíří v nejbližších měsících, už v květnu bychom se totiž měli dozvědět české ceny.

Autor: Jan Zajíc

9.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Octavia
Škoda Fabia
Renault Fluence
Toyota Avensis

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman se samopalem a svou oblíbenou Becherovkou.
4

Zeman má nový samopal s Becherovkou. Na novináře

Místopředseda volební komise číslo 1006 v Pardubicích porušil volební zákon. Do komise zasedl v tričku propagujícím znak kandidující strany Blok proti islamizaci.
1 10

Člen volební komise agitoval ve volební místnosti za Blok proti islamizaci

Přehledně: 20 odpovědí politiků na otázky, které zajímají většinu z nás

/FOTOGALERIE/ Chcete po volbách zrušit zcela EET? Chcete, aby se Miloš Zeman stal prezidentem na další období? Povolili byste cyklistům dvě piva před jízdou? Podívejte se ve fotogalerii, jak politici v předvolební superdebatě Deníku hlasovali o zajímavých otázkách, které hýbou děním v České republice? 

Všechny karty na stůl. Zde jsou priority hlavních politických stran

Volby jsou tu. Pokud ještě nejste rozhodnutí, které straně dáte dnes či zítra svůj hlas, superdebata Deníku by vám mohla nabídnout řešení. Kandidáti deseti hlavních stran a hnutí včera představili klíčové priority svých programů.

Ze zákulisí: Podívejte se, jak Deník „upekl“ předvolební superdebatu

/VIDEO/ Zajímá vás, co se dělo v zákulisí, než desítka volebních lídrů nastoupila před kamery? Podívejte se na desetibodový recept, jak upéct předvolební superdebatu krok za krokem.

Ve Zlíně řádí semaforový fantom. Hazarduje se životy lidí

Prosím o opravu otočeného semaforu v ulici Díly I, zní nezvyklá žádost paní Lídy. Představte si, že přijedete na křižovatku. Signál na semaforu svítí, vy na něj ale nevidíte. Někdo jej totiž právě takto otočil, a tak nevíte, jestli můžete do křižovatky vjet, či ne.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení