Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Švýcar ujel s Mitsubishi ASX na jednu nádrž 1857 km

Ženeva - Felix Egolf dokázal oficiální spotřebu paliva uváděnou výrobcem vozidla snížit téměř o čtvrtinu.

25.8.2012
SDÍLEJ:

Vůz, který urazil rekordní vzdálenost.Foto: Mitsubishi

Jeden nejzkušenějších "hypermilerů" ve Švýcarsku měl od zdejší divize Mitsubishi jasné zadání – výrazně snížit standardní spotřebu paliva (4,8 l / 100 km) za normálních jízdních podmínek a vytvořit tak nový dálkový rekord, přičemž cílem bylo urazit minimálně 1 600 km.

V crossoveru Mitsubishi ASX 1.8 DI-D MIVEC 2WD 6MT s pohonem předních kol s výkonem 86 kW / 117 k, točivým momentem 380 Nm, emisemi CO2 127 g / km a s nádrží plnou paliva až po okraj vyrazil Felix Egolf 25. července ze švýcarské centrály Mitsubishi ve městě Härkingen na cestu.

Trasa byla navržena tak, aby zahrnovala všechny podmínky, na které může člověk v každodenním provozu narazit, přičemž vycházela z Härkingenu a pokračovala přes Cham, St Gallen, průsmyk Arlberg, Innsbruck, St Johann, Salzburg, Vídeň, Linz, Braunau, Mnichov, Bregenz a zpět přes St Gallen, Zürich, Cham, Härkingen, Basilej, Moutiers až skončila ve výchozím městě Härkingen.

Většina trasy vedla přes dálniční úseky (74 %), menší část přes komunikace 1. třídy (23 %) a minimum v městském provozu (3 %).

Felixi Egolfovi se za 25 hodin jízdy nakonec podařilo překonat neuvěřitelných 1 857 km a dosáhnout spotřeby 3,67 l / 100 km, což je o 23,5 % méně než standardní výrobcem uváděná spotřeba (4,8 l / 100 km). Zaznamenaná průměrná rychlost byla 74,1 km / hod a překonané převýšení 8 600 m.n.m.

Egolfovi se tímto vynikajícím výsledkem podařilo s přehledem překročit cíl stanovený švýcarským importérem Mitsubishi, přičemž během jízdy nevyužíval žádnou speciální techniku na snižování spotřeby paliva, pouze dodržoval některé zásady.

Jeho doporučení ostatním řidičům pro dosažení co nejnižší spotřeby je: nespěchejte, využívejte potenciál vznětového motoru při vysokém točivém momentu a včasným řazením převodových stupňů na základě indikátoru na palubním počítači, dodržujte dostatečnou vzdálenost mezi vámi a vozidlem před vámi, sundejte nohu z plynu v tom správném okamžiku a nevytáčejte motor do vysokých otáček.

Autor: Redakce

25.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT