Vozítko s elektrickým pohonem používá nezávislý podvozek s výkyvnými rameny náprav. Zavěšení kol funguje na principu kyvadla a dokáže se tedy přizpůsobit aktuálnímu terénu. Systém přitom nepotřebuje žádné senzory, pracuje na čistě mechanické bázi.

Průchodnost terénem je právě proto obdivuhodná.

Swincar Spider Electric 2.

Kromě unikátního podvozku dostal Swincar i ne zcela obvyklý způsob pohonu. V každém kole se totiž nacházejí elektrické motory (takže má pohon všech kol), ale navíc má i řiditelné obě nápravy.

Elektromotory o celkovém výkonu 4 kW roztáčí baterie o kapacitě až 6 kWh, což má 140 kilogramů vážící čtyřkolce stačit asi na tři hodiny jízdy.

Swincar Spider Electric 2.

Mezi další zvláštnosti patří možnost upravit světlou výšku a především schopnost naklánět sedačku s řidičem, což pomáhá stabilitě i rozložení hmotnosti. Funguje to nejen při bočním, ale i příčném náklonu.

Společnost Mecanroc, za níž stojí Pascal Rambaud, na stroji pracuje už několik let. V současnosti hledá investora, který by ji pomohl se sériovou výrobou.

Zdroj: Youtube