To je vzhledem k pověsti japonských vozů coby spolehlivých "držáků" hodně překvapivá zpráva. Je však potřeba zdůraznit, že auto hrůzy bylo složeno z jednotlivých dílů, u nichž letos byla - podle statistik z 50 tisíc servisních úkonů - největší šance na poruchu. O celkové spolehlivosti modelů, z nichž byly komponenty vybrány, tedy výsledek neříká prakticky nic.
Mimochodem, proti normálnímu, tedy dle statistik průměrně spolehlivému, automobilu by tento hrozivý kousek do servisu musel každé dva měsíce. A pokaždé by majitele čekal účet na více než 18 tisíc korun.
Horrific H-0WL3R stojí na podvozku Mazdy 5, s nímž mělo problém přes 72 procent pojišťovně nahlášených exemplářů. Další Mazdu, konkrétně roadster MX-5, zase trápí brzdy. Šance na poruchu činila přes 45 procent. Motor pak pochází z Mitsubishi Outlander - zlobí prý u více než 48 procent vozů.
Elektroniku "dodal" Lexus GS, údajně je u ní možnost poruchy 67 procent. U Chevroletu Tacuma pojišťovna registruje ve 33 procentech případů potíže s řízením a převodovkou, Honda CR-V má trable s klimatizací.
Z jakých dílů by bylo složeno nejporuchovější auto na světě?
Motor: Mitsubishi Outlander (z let 2007 - 2013; 48,3 % závad)
Podvozek: Mazda5 (2005 - 2010; 72,1 % závad)
Převodovka: Chevrolet Tacuma (2005 - 2011; 33 % závad)
Elektronika: Lexus GS (2005 - 2011; 67 % závad)
Brzdy: Mazda MX-5 (2005 - 2015; 45,4 % závad)
Klimatizace: Honda CR-V (2007 - dosud; 18,4 % závad)
Řízení: Chevrolet Tacuma (2005 - 2011; 33 % závad)