Spíše než o autonomní řízení tak jde o sestavu pokročilejších asistentů, které nabízejí už i jiné automobilky.

Výkonný ředitel firmy Elon Musk o nové vymoženosti prohlásil, že má řidičům usnadnit ovládání vozu. Šoféry samotné ale nenahradí a je třeba ji využívat obezřetně. Pokud se vůz dostane do kolize, vinu ponese řidič. "Odpovědnosti se řidiči nezbaví, na to si musíme ještě počkat," prohlásil Musk.

Systém využívá kombinace kamer, radarů, ultrazvukových senzorů a mapových dat. Když auto dorazí ke svému cíli, dokáže samo vyhledat vhodné místo a zaparkovat. Novinku mohou využívat majitelé elektromobilů Tesla v USA a Kanadě, v ostatních částech světa včetně Evropy bude Tesla rozesílat novou verzi softwaru v příštích týdnech.

Autopilot však nebude dostupný pro všechny Tesly. Vozy totiž musí mít patřičné hardwarové vybavení, které automobilka do Modelu S začala instalovat od září roku 2014. Nový Model X je vším potřebným už vybaven. Celkově může semiautonomní řízení dostat asi 60 tisíc aut. A zadarmo to nebude, zákazníci za autopilot mají zaplatit 2500 dolarů (asi 60 tisíc korun).

O podobné funkce v ovládání automobilů usiluje řada dalších výrobců a rovněž třeba internetová společnost Google, která se však snaží vyvinout zcela autonomní systém. Tesla jde podle Muska spíš postupnými kroky s vědomím, že řídící software zatím není úplně spolehlivý. Potíže má například při sněhové kalamitě.

Časem se ale autopilot zdokonalí, nepochybuje Musk. "V dlouhodobé perspektivě bude lepší než člověk. Nikdy nebude unaven, nebude mít chuť se napít, nikdy se nebude s nikým v autě hádat a bude se vždy plně věnovat řízení," citovala BBC amerického podnikatele. Podle něj je reálné uvedení plně autonomního řízení v roce 2018.

Zdroj: Youtube