Určitě je vám jasné, že moderní auta se bez drátů a kabelů neobejdou, jsou totiž napěchovaná elektronikou. Pokud byste délku kabeláže v současných vozech sečetli, dostali byste kilometry délky. Například Bentley se kdysi pochlubilo, že jeho první SUV Bentayga pod karoserií ukrývá zhruba 50 kilogramů vážící "změť" kabelů o délce přes 4 kilometry.

Pokud se podíváme k Tesle, pak zjistíme, že velký sedan Model S využívá kabeláž o délce zhruba 3 kilometrů. U nového Modelu 3 už je znát posun, délka kabeláže je ve srovnání s "eskem" poloviční, tedy asi 1,5 kilometru.

Tesla Model 3.
"Levná" Tesla Model 3 bude v ČR levnější než v USA. Koupíte ji u Alzy, za kolik?

A co tedy onen Model Y? Připravované malé SUV prý bude mít pod karoserií dráty a kabely o celkové délce 100 metrů. Ano, čtete správně, Tesla opravdu slibuje jen 100 metrů. Podle šéfa automobilky Elona Muska tuto revoluci umožní nové elektronické systémy, které používají odlišné napětí a jiná přenosová zařízení.

Jak přesně bude distribuce elektřiny v Modelu Y vypadat, však Musk zatím neprozradil. Naznačil jen, že auto opustí tradiční 12voltový systém. Hlavním důvodem tak brutálního "zeštíhlení" je především zjednodušení a zrychlení produkce, neboť instalace elektrických rozvodů je jedním z časově nejnáročnějších kroků ve výrobě.

Právě zrychlení výroby je jedním z hlavních cílů Tesly, která chce už příští rok montovat 10 tisíc aut týdně.

Tesla Model 3.
Tesla plně odhalila levný Model 3. Má jedinečný interiér a budou dvě verze

Víc podrobností bychom se mohli dozvědět brzy, Tesla totiž za několik týdnů ukáže koncept Modelu Y. Ten bude malým SUV, které využije techniku malého sedanu Model 3.