Nový Model 3 chce konkurovat klasickým prémiovým autům střední třídy, jakými jsou například BMW řady 3 nebo Mercedes-Benz třídy C. Design samozřejmě navazuje na ostatní vozy značky, zejména větší Model S. Narozdíl od sourozenců však Model 3 dostal hladkou příď, na níž nenajdeme ani náznak falešné masky chladiče, a větší, jinak tvarované světlomety.

Zajímavostí je skleněná střecha, jež navazuje na zadní okno.

Ještě zajímavější je interiér, který vsadil na překvapivý minimalismus. Na palubní desce není jediné tlačítko, chybí dokonce i jakékoli ukazatele a přístrojový štít. Jejich funkci zastane obrovská dotyková obrazovka, kterou využívá i palubní infotainment.

Je ale možné, že v produkční verzi se koncept interiéru ještě změní.

Tesla Model 3.

Výrobce slibuje dostatek prostoru pro pět cestujících a objemný zavazadelník. Model 3 má vlastně kufry dva, jeden klasicky vzadu, druhý vpředu, tedy tam, kde mají konvenční auta spalovací motor. Tesla pak také vyzdvihuje důraz, jaký kladla na bezpečí posádky.

K jízdním výkonům se zatím automobilka vyjádřila jen obecně, neznáme zatím ani dostupné varianty - jisté je pouze to, že Model 3 bude k dispozici s pohonem zadní nápravy i všech kol. Z klidu na stovku by každopádně mělo i základní provedení zrychlit za méně než šest sekund.

Standardní verze pak také nabídne dojezd přes 340 kilometrů, dražší varianty ale dostanou vyšší výkon a baterie s větší kapacitou. Samozřejmostí je kompatibilita s rychlodobíjecími stanicemi, které automobilka buduje po celém světě. Do konce příštího roku by jich v Evropě, Asii a Severní Americe mělo být 7500.

Tesla Model 3.

Do výroby Model 3 zamíří až v roce 2017, produkce totiž závisí na dokončení obrovské továrny na akumulátory, kterou Tesla staví v Nevadě. Cena vozu - bez dotací a různých pobídek - ve Spojených státech amerických začíná na 35 tisících dolarech, což je v přepočtu asi 830 tisíc korun.

Pro srovnání, větší sedan Model S stojí nejméně 75 tisíc dolarů, tedy zhruba 1,82 milionu korun.

Automobilka chce do roku 2020 vyrábět 500 tisíc vozů ročně.

Zajímavé je, že Tesla už krátce po premiéře hlásila více než 130 tisíc objednávek. Většinu z nich přitom posbírala ještě před samotným představením, tedy aniž by zájemci auto viděli. Před některými showroomy Tesly se dokonce v den představení kvůli zajištění rezervace tvořily fronty, někteří lidé čekali na možnost složit rezervační zálohu ve výši 1000 dolarů (téměř 24 000 Kč) celou noc.