Nový systém bude mít vylepšený radar, kterým lépe vyhodnotí situaci kolem vozu a při brzdění. Dočasně také zabrání řidiči používat tento systém, pokud neodpoví na zvukové upozornění, že by měl opět převzít kontrolu nad vozem. Nová omezení mají uklidnit šířící se obavy, že autopilot ukolébá uživatele do falešného pocitu bezpečí.

"Bude to dramatické zlepšení bezpečnostního systému provedené výhradně pomocí softwaru," řekl generální ředitel automobilky Elon Musk a dodal, že se bude týkat hlavně efektivnějšího využití radaru.

Tesla představila svého autopilota loni v říjnu. Systém začaly pečlivě zkoumat úřady v červenci, kdy se ukázalo, že řidič vozu Model S Joshua Brown zahynul při autonehodě 7. května, když používal tento systém (více informací zde).

Ilustrační foto.Zdroj: Tesla Motors

Musk uvedl, že vylepšený autopilot by s velkou pravděpodobností zabránil nehodě Browna, jehož vůz narazil do návěsu kamionu přejíždějícího dálnici. Varoval však, že ani aktualizovaná verze neznamená dokonalou bezpečnost.

"Dokonalá bezpečnost je opravdu nemožný cíl. Je to o zlepšení pravděpodobnosti bezpečí. Nikdy zde nebude nula smrtelných nehod, nikdy nebude ani nula zranění," prohlásil Musk.

Tesla je známá luxusními vozy na elektrický pohon. Podle některých kritiků však zavedení autopilota bylo ukvapené. Tesla brání svůj systém i po smrtelné nehodě. Upozorňuje, že to není systém řízení bez rukou, který by měl nahradit řidiče. Smrtelná nehoda také podtrhuje obavy o bezpečnost systémů, které mají převzít částečnou kontrolu nad řízením a brzděním od řidiče, napsala agentura Reuters.