Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

TEST: Golf s pohonem všech kol jezdí skvěle. Není to ale zadarmo

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Volkswagen Golf jistě není nutné dlouze představovat. Momentálně se prodává v sedmé generaci a opět si vede skvěle. Jeho velkou výhodou je mimo jiné rozmanitá nabídka nejrůznějších verzí, které uspokojí i řidiče a řidičky s méně tradičními potřebami. 

29.8.2013
SDÍLEJ:

Volkswagen Golf.Foto: Volkswagen

Jednou z těchto „nemasových" variant je třeba testované provedení s naftovým dvoulitrem pod kapotou a pohonem všech kol 4Motion. Důvod, proč jde o okrajovou záležitost, hledejme především v ceně, takto vybavený Golf totiž vyjde nejméně na 596 900 korun. Čtyřkolku sice lze mít i se slabším motorem 1,6 TDI, ale ani cena 518 900 korun není zrovna lidová.

Nenápadný konzervativec

Když o tom tak přemýšlím, nenapadá mě žádné jiné auto, k němuž se tolik hodí přívlastek „konzervativní". Golf totiž vždycky sázel na jednoduchý a strohý vzhled a snažil se vyvarovat designových výstřelků.

Volkswagen Golf.

Platí to i pro aktuální generaci, která rozhodně nevypadá špatně, ale i když konzervativní a spíše hranaté tvary obvykle oceňuji, Golf mi už připadá až příliš uniformní, trochu nudný. A podle reakcí některých známých nesdílím tento názor jen já. Na druhou stranu musím férově přiznat, že řada lidí v mém okolí je naopak ze vzhledu německého klasika nadšená. Tak si vyberte…

Podobně lze nahlížet i na interiér, který opět vyznává spíše jednoduché tvary a nesnaží se zaujmout nějakými designovými výstřelky. Sází spíše na účelnost, použitelnost, skvělou ergonomii a kvalitní provedení. S nejvyšší výbavou Highline však přece jen dostanete „trendy" prvek. Dekor v pianovém laku na středovém panelu přístrojové desky nevypadá špatně, ale lesklé černé plochy mají obecně jeden velký problém – je na nich vidět každá nečistota.

Jinak opravdu nemám kabině co vytknout. Jen málokdy se mi stane, že si sednu do testovaného vozu a jsem se vším spokojený, nemám potřebu cokoli zkoumat, osáhavat, hledat, nastavovat - tedy kromě polohy sedadel, volantu a zrcátek samozřejmě. Golf je v tomhle ohledu opravdu mimořádně přívětivý.

Volkswagen Golf 2,0 TDI 4Motion.

Špatné to není, ani co se prostoru týče. Německý hatchback se chlubí nadprůměrným rozvorem 2637 milimetrů a už tato hodnota dává tušit, že cestující uvnitř nebudou trpět nedostatkem místa – ani dospělí na zadních sedadlech. Pro zavazadla je k dispozici objem 343 litrů, což je o 37 litrů méně než u běžné verze s pohonem předních kol. Zde si vybralo první daň použití systému 4Matic. Kufr kvůli němu není tolik hluboký a umím si představit, že by některé rodině jeho přepravní možnosti nemusely stačit.

Stará jména, nová technika

Označení 2,0 TDI 4Motion není ve spojení s Golfem nic nového. Ale nenechte se zmást, pod starým názvem se skrývá nová technika. Dvoulitrový turbodiesel z nové řady EA288 nemá s motorem z předchozí generace příliš společného, Volkswagen se chlubí především efektivnějším chodem, čistším složením výfukových plynů a faktem, že splňuje blížící se normu Euro VI. Jednotka by měla být také hospodárnější, přibližně v průměru o 0,2 litru nafty každých sto kilometrů.

Přestože nový turbodiesel nepatří mezi nejkultivovanější naftové jednotky a ani jeho výkon 150 koní a točivý moment 320 N.m neoslní, je jeho projev docela příjemný – zvlášť v první polovině otáčkového spektra potěší pružnost a reakce na sešlápnutí plynového pedálu. Po dynamické stránce motor zcela dostačuje.

Volkswagen Golf 2,0 TDI 4Motion.

Novinky najdeme také u systému 4Motion. Volkswagen vsadil na elektronicky řízenou vícelamelovou spojku Haldex páté generace, která se od svého předchůdce konstrukčně poměrně dost liší. Ale hlavně: její přítomnost je opravdu znatelná, a to nejen na kluzkém povrchu, ale i na suchu – třeba v zatáčkách. Spojka se tak spíná často, umí to plynule, a její pomoc lze během jízdy jasně cítit. Ani na hodně kluzkém povrchu nedopustí výrazné protočení předních kol, v zatáčkách si zase všimnete, jak vám pomáhá vykroužit čistý oblouk.

Těžší a žíznivější. Ale jen trochu

Díky tomu Golf působí nečekaně čiperně a hbitě (verze 4Motion je přitom o 95 kg těžší než Golf 2,0 TDI s pohonem předních kol), současně také velice jistě a čitelně. Není příliš zábavný, ale no a co? Vždyť jde spíš o rodinné auto. Skvělý je podvozek (v této motorizaci s víceprvkovou zadní nápravou), sice německý tvrdý, ale dokáže nabídnout i dostatečný komfort. S většinou nerovností si elegantně poradí. Ani řízení s elektromechanickým posilovačem není špatné, byť bych si uměl představit tužší nastavení. K práci s řadící pákou šestistupňové manuální převodovky nemám připomínek.

Volkswagen Golf 2,0 TDI 4Motion.

A spotřeba? Oproti standardní předokolce je samozřejmě vyšší, není to ale nic tragického. S Golfem 2,0 TDI 4Motion se dá jezdit za nějakých pět šest litrů na sto kilometrů, což je pořád skvělé.

Přesto bych si pořízení této verze dlouho rozmýšlel - i když se mi opravdu líbí. Příplatek za jistotu pohonu všech kol, kterou ani nemusíte potřebovat příliš často, totiž rozhodně není zanedbatelný, navíc standardní a výrazně levnější Golf jezdí taky dobře. A to i s benzinovými motory.

Kompletní ceník najdete zde.

Volkswagen Golf 2,0 TDI 4Motion: Hodnocení a technické údaje
+ jízdní vlastnosti
+ úsporný motor
+ kvalitní zpracování
- vyšší cena
- kvůli systému 4x4 menší kufr a vyšší hmotnost
motor vznětový čtyřválec, přeplňovaný
objem 1 968 ccm
max. výkon 110 kW (150 k)
max. točivý moment 320 N.m
max. rychlost 211 km/h
0-100 km/h 8,6 s
komb. spotřeba 4,7 l/100 km
cena test. vozu 690 900 Kč

Autor: Stanislav Švarc

29.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis
Prezidentská debata ve vlaku Deníku 20. listopadu na cestě z Prahy do Ústí nad Labem. Michal Horáček
5 16

Kandidáti prošli vlakem. Pro mě je to pohádka, řekl Horáček

Předseda Pirátů Ivan Bartoš (upostřed) převzal v jednacím sálu Sněmovny osvědčení o zvolení poslancem před jednáním Poslanecké sněmovny 20. listopadu v Praze. Osvědčení nově zvoleným poslancům předával za Státní volební komisi Václav Henych (vlevo)
4 11

On-line: Poprvé se schází noví poslanci. Vondráček z ANO bude předsedou

AKTUALIZOVÁNO

Jana Novotná dohrála svůj životní zápas. Zemřela v pouhých 49 letech

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ V nedožitých padesáti letech zesnula po těžké nemoci tenistka Jana Novotná, wimbledonská vítězka z roku 1998. Na bývalou světovou dvojku vzpomínají tenisové legendy.

Mugabe prý vzdal marný boj. Kdo ho v čele Zimbabwe nahradí?

/VIDEO/ Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes údajně přistoupil na to, že rezignuje. Informuje o tom stanice CNN s tím, že třidevadesátiletému vládci i jeho manželce byla garantována imunita.

Lukáš Nečesaný je nevinen, rozhodl nový senát

Lukáš Nečesaný (25) není pachatelem pokusu o vraždu kadeřnice, který se stal před čtyřmi lety v Hořicích. Dnes o tom rozhodl senát Krajského soudu v Hradci Králové.

První lanovka v Praze jezdila na Letné. Nahradil ji jezdící chodník

První lanovka v Praze. Většině lidí se automaticky vybaví ta na Petříně. Nejde ale o první lanovou dráhu v metropoli. Dříve vznikla lanovka na Letné, která fungovala od roku 1891. Ze začátku ji poháněl systém vodní převahy, poté jezdila na elektřinu. Později vozil na Letnou návštěvníky takzvaný pohyblivý chodník. Dnes po lanovce najdete už jen zbytky opěrných zdí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT