Značka Infiniti za sebou nemá dlouhou historii, zvlášť v Evropě. Vznikla v roce 1989 jako luxusní odnož Nissanu s cílem uspět na severoamerické půdě. Což se nakonec docela povedlo.

Na starý kontinent Infiniti dorazilo teprve v roce 2008 a na český trh ještě o několik měsíců později. Proto se u nás tento výrobce stále trochu rozkoukává a hledá si svoje zákazníky.

Z „emka" je „kvé"

I když se sedan Q70 objevil v nabídce Infiniti teprve nedávno, nejde tak úplně o nováčka. Od uvedení na trh v roce 2010 se totiž prodával jako model označený písmenkem M.

Infiniti Q70.

Automobilka se však loni rozhodla svoje auta přejmenovat, nyní mají všechny „konvenční" vozy v názvu písmeno Q a za ním číslo naznačující postavení v modelové řadě – podobně jako třeba Audi. Crossovery a SUV pak dostaly označení QX. A opět číslo.

Ale teď už k samotnému autu. Q70 je v současnosti vlajkovou lodí značky, chápat je můžeme jako rivala pro Audi A6, BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E či Jaguar XF.

Důležité však je, že nedávno tento velký sedan prošel modernizací, která jako největší změnu přinesla nový turbodiesel. Naftový čtyřválec s objemem 2,2 litru původem od Mercedesu nahradil dosud používaný šestiválec, vyvinutý aliancí Renault-Nissan.

Infiniti Q70.

Německá automobilka v rámci spolupráce Infiniti poskytla také sedmistupňovou automatickou převodovku.

Tak akorát

Nový motor produkuje výkon 170 koní (125 kW), točivý moment dosahuje 400 newtonmetrů. Téměř dvě tuny vážící auto s ním na stovku zrychlí za 8,9 sekundy.

To jsou hodnoty, které asi nikoho nevzruší. A stejné to je i za volantem: výkonu je totiž opravdu „tak akorát". Naftová "sedmdesátka" se nechá přemluvit ke svižné jízdě, zvládne bezpečné předjíždění i dlouhá, táhlá stoupání, ale nepůsobí zrovna drtivě.

Infiniti Q70.

Po zašlápnutí plynového pedálu převodovka samozřejmě sama podřadí a vyžene otáčky nahoru, jenže kromě zvýšeného hluku se často vlastně nic jiného neděje - a čím vyšší rychlostí jedete, tím je ono "nic" "zřetelnější". Auto prostě pocitově zrychluje pořád stejně. Vysoké otáčky navíc turbodieselu moc nesvědčí, nejlépe se cítí v těch středních.

Myšlenka, že by "sedmdesátce" slušel větší výkon, mi však během testu hlavou proběhla zřídkakdy. Tenhle sedan s trochu barokními tvary mě totiž neustále přesvědčoval, že není kam spěchat.

Komfort takřka dokonalý

Infiniti se povedlo postavit auto s mimořádně pohodovou a uvolněnou osobností. Až na projev ve vyšších otáčkách je motor dobře odhlučněn, převodovka při poklidné jízdě řadí rychle a hladce, příjemné je také uvolněné a pomalejší řízení, které je však současně až překvapivě přesné a citlivé.

Infiniti Q70.

Největší radost mi však udělal podvozek. Q70 dostala technicky vyspělé šasi, které vpředu sází na zavěšení s dvojitými lichoběžníkovými závěsy s vinutými pružinami a tlumiči s dvojokruhovým tlumením. Vzadu najdeme víceprvkové zavěšení a opět tlumiče s dvojokruhovým tlumením.

Výsledkem je takřka dokonalé pohodlí a konejšivý projev. Mírné pohupování pak vzbuzuje pocit, že se auto na silnici spíš vznáší. Tento dojem však bohužel občas dokážou narušit krátké příčné nerovnosti, které způsobí lehké odskočení a v horším případě dokonce přenos rázů do řízení.

Infiniti Q70.

Naštěstí se tak neděje často.

I když má těžký sedan pocitově měkký podvozek, umí i slušně zatáčet. V obloucích se totiž projevuje právě vyspělá konstrukce zavěšení, takže auto statečně drží stopu, jede, kam ho vedet a výrazně se nenaklání.

Přesto je cítit, že si tahle naftová verze požadavek na náhlé změny směru vykládá nepříliš ochotně, jako nevítaný příkaz. Ale zpomalte, uvolněte se a pohodové Infiniti Q70 si zamilujete.

Dřevo mu sluší

Přispívá k tomu i kvalitní interiér, který nejenže vypadá "lahodně", ale je i skvěle funkční. Měkkou kůží čalouněná sedadla nabízí dokonalé pohodlí, ovládání je přehledné i logické a potěší také dostatek prostoru.

Infiniti Q70.

A i když nejsem velkým příznivcem dřevěného obložení, musím uznat, že v Q70 vypadá parádně. Zaujal mě i dokonalý audiosystém od společnosti Bose s 16 reproduktory.

Infiniti vůbec na výbavě nešetří a seznam standardně dodávaných prvků v testované verzi Premium Tech je skutečně obsáhlý, nechybělo mi snad nic. Najdete tu řadu bezpečnostních prvků, vyhřívaný volant, vyhřívaná i klimatizovaná přední sedadla nebo inteligentní tempomat, který automaticky zpomalí s ohledem na provoz před vámi.

Infiniti Q70.

Příjemná je i spotřeba, která se dlouhodobě v pohodě vejde do 7,5 l/100 km.

A cena? Nejlevněji lze Q70 pořídit za 1 187 500 korun, za něž dostanete právě 2,2litrový turbodiesel. Testované provedení ve vyšší výbavě Premium Tech se stejným naftovým motorem stojí 1 393 500 Kč.

Kompletní ceník najdete zde.

Infiniti Q70 2.2d: Hodnocení a technické údaje
+ mimořádně komfortní jízda
+ úsporný motor
+ kvalitní a prostorný interiér s bohatou výbavou
- průměrná dynamika
- horší tlumení krátkých nerovností
- nepravidelný tvar zavazadelníku
motor vznětový čtyřválec, přeplňovaný
objem 2143 ccm
max. výkon 125 kW (170 k) při 3200-4200 ot/min
max. točivý moment 400 Nm při 1600–2800 ot/min
převodovka automatická, sedmistupňová
max. rychlost 220 km/h
zrychlení 0-100 km/h 8,9 s
kombinovaná spotřeba 4,9 l/100 km
cena testovaného vozu 1 418 300 Kč