Nové Twingo francouzská automobilka vyvíjela ve spolupráci s koncernem Daimler, který použil stejnou platformu pro vozy Smart Fortwo a Forfour.

Podle Renaultu přemístění motoru dozadu a "uvolnění" přední nápravy zkracuje poloměr otáčení a celkově zlepšuje ovladatelnost a manévrovatelnost. Umožňuje také posunutí palubní desky co nejvíce dopředu, díky čemuž i v tak malém voze mohl vzniknout poměrně rozměrný interiér se zajímavou přepravní kapacitou.

Je to skutečně tak? A jak tedy nové Twingo jezdí?

Odpovědi a řadu dalších postřehů najdete v testu. Podobně jako v případě Citroënu C4 Cactus však místo tradičního textu novinku popisuje názornější "fototest" - tedy rozsáhlá fotogalerie s adresnými popisky, aby vám neunikl žádný důležitý detail. Popisek najdete vždy pod příslušným obrázkem.

Kompletní ceník nového Renaultu Twingo si můžete prohlédnout zde.

Renault Twingo 1,0 SCe: Hodnocení a technické údaje
+ ovladatelnost
+ hezký a chytrý interiér
+ kultivovaný motor
- menší zavazadelník
- potřeba častých korekcí směru na dálnici
motor zážehový tříválec
objem 999 ccm
max. výkon 52 kW (70 k) při 6000 ot/min
max. točivý moment 91 N.m při 2850 ot/min
max. rychlost 151 km/h
zrychlení 0 - 100 km/h 14,5 s
kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km
cena testovaného vozu 264 900 Kč