Tatra konkrétně dodala šestikolový podvozek s centrální nosnou rourou a nezávisle výkyvnými polonápravami se vzduchovým odpružením. Mezi nápravami je vždy stejný rozvor, první a poslední náprava jsou řiditelné.
Díky tomu má Titus (zkratka Tactical Infantry Transport & Utility System) nabídnout bezkonkurenční pohyblivost a manévrovatelnost. A samozřejmě umožnit spolehlivou průchodnost i velice náročným terénem.
"Dá se říct, že mobilitou se vyrovnává pásovým vozidlům. S průměrem zatáčení pouhých 13 metrů se dokáže bez problémů pohybovat v městské zástavbě, kde dnes probíhají konflikty," říká ředitel Tatry pro obranné programy Karel Ritschel.
Na silnici vůz používá pohon 6x4, v terénu lze samozřejmě přepnout na pohon všech šesti kol. Nápravové i mezinápravové diferenciály jsou vybaveny uzávěrkami.
Motor má 500 koní
Vozidlo s délkou 7,72 metru, šířkou 2,55 m, výškou 2,73 a pohotovostní hmotností 17 tun (hmotnost pro bojovou pohotovost činí 23 tun a maximální hmotnost pak 27 tun) pohání motor o výkonu až 500 koní (368 kW) spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou.
Díky němu umí vůz jet rychlostí až 110 km/h. Schopnosti v terénu pak dokládá i několik výrobcem zveřejněných čísel: Titus je například schopen se bez jakékoli dodatečné přípravy brodit vodou o hloubce do 1,2 metru. Dále transportér zdolá kolmo vztyčenou překážku o výšce 70 centimetrů, zvládne boční náklon 30 % a stoupavost 60 %.
Na vozidle najdeme dvacetipalcové pneumatiky Michelin s dojezdovými vložkami - to aby se Titus mohl pohybovat i s poškozeným "obutím". Ve výbavě pak je také systém centrálního dohušťování, takže posádka může z kabiny regulovat množství vzduchu v pneumatikách.
Podle výrobce je vozidlo schopno plnit množství různých misí od přepravy pěchoty přes bojovou a palebnou podporu až po různé funkce v rámci zajištění bojeschopnosti vojsk.
Granátomety i vodní dělo
Standardně je ovládán třemi příslušníky posádky (velitel, střelec, řidič) a může vézt až desetičlenný výsadek. V případě potřeby může být posádka zredukována na dva členy, čímž vznikne dostatek místa pro výsadek dvanáctičlenný. Titus však půjde řídit i dálkově, takže může posloužit i jako "bezpilotní" transportér.
V nabídce má být množství variant: od klasického bojového vozidla pěchoty přes velitelské vozidlo, obrněnou ambulanci až po spojovací, opravárenská a evakuační vozidla. Nástavbou tak může být třeba minomet nebo modul s vodním dělem. Vozidlo podle výrobce může být osazeno kteroukoli z moderních dálkově ovládaných zbraňových stanic a širokou paletou zbraní zahrnující vše od kulometů ráže 7,62 mm přes 20 mm kanóny až po 40 mm granátomety.
Pro podobný dopravní prostředek je samozřejmě mimořádně důležitá balistická ochrana. Česko-francouzský stroj by prý neměla zastavit třeba ani 150kilogramová nálož TNT. K dispozici jsou také aktivní i pasivní ochranné systémy, například různé rušičky a detektory střel.
Společnost Tatra by byla ráda, kdyby vozidla využívala česká a slovenská armáda. V současnosti probíhají testy několika vyrobených prototypů.