Model Century se výhradně v Japonsku prodává už od roku 1967 a za tu dobu se vůz dočkal pouze dvou generací, které se od sebe navíc designem zrovna moc nelišily. V tomto duchu pokračuje Toyota i nyní a po rovných dvaceti letech od představení druhé generace (stalo se tak v dubnu roku 1997) přichází konečně nový nástupce.

Honosná limuzína, která mimochodem slouží oficiálně i ve vozovém parku japonské vlády, tak sice potřebovala zmodernizovat, ale přesto si musela zachovat reprezentativní tvář a dávku slušnosti.  

Koenigsegg Agera RS při sprintu 0-400-0.
Bugatti Chiron přišlo o rychlostní rekord. Pokořil ho starý Koenigsegg

Novinka proto opět vychází z designu předchozí generace, přičemž uvádí trochu zaoblenější tvary, jednoduchou přední masku s adaptivními LED světlomety a minulostí inspirované podlouhlé zadní svítilny. Stále jde přitom o velkou a teď ještě prostornější limuzínu. Na délku měří 5335 mm, široká je 1930 mm a vysoká 1505 mm, rozvor dosahuje 3090 mm.

Klasický vzhled ale nakonec vyvažuje zcela nová hybridní pohonná jednotka ve formě pětilitrového osmiválce a elektromotoru. Původní dvanáctiválec tedy putoval do starého železa. Podrobností o novém agregátu je zatím pomálu, ale odhaduje se výkon přes 400 koní (294 kW) a točivý moment okolo hodnoty 520 Nm. 

Pro ještě pohodlnější jízdu je Century vybavena nově navrženými pneumatikami, které lépe pohlcují vibrace od silnice a generují méně hluku. Ve výbavě je i systém potlačení hluku od motoru, který je aktivován pokaždé, když je motor nastartován.

Záběr z kamery vozidla
FOTO: Jediné bliknutí vozu a tajní policisté skoro stříleli

Ekvivalent evropských stálic jako Mercedes-Benz třídy S, BMW řady 7 či Audi A8 je pak samozřejmě přehlídkou i nejnovějších bezpečnostních technologií Toyoty. Nechybí tak asistenty všeho druhu. I zde je ale automobilka prozatím střídmá s detailními informacemi.   

Century svou hodnotu prezentuje nejlépe komfortem uvnitř. O nadměrném dostatku místa na nohy není třeba mluvit, sedačky jsou extrémně široké a mohou být polstrované stoprocentní vlnou, nebo vybranou kůží. Nechybí masážní funkce a elektricky polohovatelné podpěry nohou.

Systém Rear Occupant Alert (Upozornění na osoby vzadu).
Hyundai představil asistent, který vás upozorní na zapomenuté dítě v autě

Uprostřed se vzadu pyšní masivní LCD obrazovka s hromadou funkcí od nastavení klimatizace, audiosystému s 20 reproduktory po ovládání zmíněných sedaček. Na podepisování důležitých dokumentů je přítomen vysunovací dřevěný stoleček.  

Nová, celkově třetí generace Toyoty Century bude opět k mání pouze v Japonsku a na několika dalších vyhrazených trzích, takže do Evropy se model bohužel tradičně nedostane. Od 25. října bude novinka vystavena na autosalonu v Tokiu. Cena zatím nebyla zveřejněna.