Uvedl to šéf nového vývojářského střediska této automobilky, které se zaměřuje právě na umělou inteligenci. Cílem je zvýšit bezpečnost automobilů, které by mohly předjímat potenciálně kolizní situace a vyhnout se jim.

Koncept, který by automobilům umožnil "myslet", konat a při vykonávání úhybných manévrů zčásti převzít ovládání vozu od řidičů, je klíčovým prvkem v úsilí Toyoty, která chce do olympijských her v Tokiu v roce 2020 vyrobit auto, jež by bylo schopno řídit se na silnicích samo.

Zatímco v současných systémech pro podporu řízení se pro vyhýbání se překážkám, jako jsou chodci nebo jiná auta, využívají převážně obrazové snímače, vývojáři v Toyota uvažují o řešení, které by zahrnovalo umělou inteligenci, řekl šéf nově vytvořeného vývojářského střediska Toyoty Gill Pratt.

Jako anděl strážný

"Inteligence auta by vymyslela plán úhybného manévru… V podstatě by byla něco jako anděl strážný, sešlapávala by plynový pedál, ovládala volant a používala brzdu souběžně s vámi," uvedl také Pratt.

Toyota loni na podzim uvedla, že její nový výzkumný institut utratí v příštích pěti letech miliardu dolarů. Do výzkumu v oblasti robotiky investují i jiné přední světové automobilky, na příklad Ford nebo Volkswagen. Japonský konkurent Toyoty, automobilka Honda Motor nedávno oznámila, že zakládá novou výzkumnou instituci, která by se zaměřovala na umělou inteligenci.

Japonské automobilky ale zápasí rovněž s rychlým stárnutím populace, kvůli kterému se nad budoucí poptávkou po soukromém vlastnictví aut vznášejí otazníky. Toyota by proto údajně jednou mohla vyrábět například i roboty, kteří by pomáhali starším lidem.