Tržby společnosti ve čtvrtletí, které skončilo v červnu, vzrostly o téměř 14 procent na zhruba 6,3 bilionu jenů (asi 1,2 bilionu Kč). Celkový prodej však mírně klesl na 2,2 milionu vozů kvůli slabší poptávce v Asii a v Evropě.

Ve Spojených státech, které jsou největším trhem Toyoty, zvýšila automobilka v prvním kalendářním pololetí prodej o osm procent. Firma je nyní třetím největším prodejcem aut v USA za místními konkurenty General Motors a Ford.

Firma dnes zvýšila odhad provozního zisku na celý finanční rok o téměř osm procent na 1,94 bilionu jenů. Uvedla také, že v tomto kalendářním roce hodlá vyrobit 10,12 milionu vozů, namísto dříve předpokládaných 9,94 milionu.

Toyota loni zvýšila celosvětový prodej o téměř 23 procent na rekordních 9,75 milionu vozů. Vystřídala tak v čele světového trhu svého amerického konkurenta General Motors (GM), jehož prodej vzrostl asi o tři procenta na zhruba 9,3 milionu vozů.

Vedoucí pozici na trhu si Toyota udržela i v letošním prvním pololetí, ačkoli jí prodej meziročně klesl o 1,2 procenta na 4,91 milionu vozů. Toyota automobilku GM v čele světového prodeje aut poprvé vystřídala už v roce 2008. General Motors byl do té doby světovým lídrem trhu zhruba 70 let.
V roce 2011 získal tento americký výrobce prvenství dočasně zpět, ovšem hlavně kvůli problémům Toyoty v důsledku ničivého zemětřesení v Japonsku a kvůli masivnímu stahování jejích aut do servisů.

"Toyota je nyní z hlediska kvality mimořádně opatrná, vzhledem k tomu, čím si musela projít," uvedl analytik Kodži Endo ze společnost Advanced Research Japan. "Svolávání automobilů bylo pro Toyotu po určitou dobu velkým trápením, které už naštěstí skončilo," dodal.

Od loňského roku však Toyota čelí novým problémům na čínském trhu, kde spor mezi Tokiem a Pekingem ohledně vlastnictví neobydlených ostrovů vyvolal protijaponské nálady. Loni se v Číně konala řada protijaponských demonstrací provázených výzvami k bojkotu japonského zboží. Protesty se místy zvrhly v násilí, rabování a zapalování obchodů.

"Na rozvíjejících se trzích čelíme určitým nejistotám," uvedla Toyota. "V Severní Americe však začneme prodávat novou verzi vozu Corolla a na rozvíjejících se trzích nový malý automobil. Tím hodláme posílit prodej," dodala automobilka.