Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Toyota se atmosférických motorů nevzdává. Slibuje přitom zajímavou spotřebu

Současná doba sice přeje téměř výhradně přeplňovaným motorům, nicméně jak se zdá, časy se opět změní. První vlaštovkou se v tomto ohledu stává Toyota, která představuje čtyřválec pojmenovaný Dynamic Force pro americký sedan Camry. Tohoto motoru se v Evropě zatím nedočkáme, ale i na starý kontinent snad časem dojde.

4.8.2017
SDÍLEJ:

Cílem Toyoty je maximalizovat účinnost atmosférického benzínového motoru a zdá se, že se tento úděl daří splnit. Nová Toyota Camry pro modelový rok 2018 totiž dostane čtyřválec o objemu 2,5 litru, který je sice objemově stejně velký jako předchozí motor, ale zároveň o něco silnější a o hodně úspornější.

Motoru byl dopřán systém zdvojeného vstřikování využívající přímé i nepřímé vstřiky v závislosti na otáčkách. Přepracováno bylo sání, snížilo se vnitřní tření a lépe odtékají také výfukové plyny. Výkon vzrostl na 204 koní (150 kW) a 250 Nm, případně dokonce na 209 koní (154 kW) a 252 Nm u provedení XSE.  Oproti loňskému modelu je to nárůst o 26 koní (19 kW).

Nejzásadnější je ovšem již zmiňované zlepšení v oblasti spotřeby. Zatímco minulé Camry jezdilo za 9,8 litru na sto po městě, za 7,1 mimo město a za 8,7 litru kombinovaných, Camry s novým motorem si vystačí s 8,1 litry ve městě, 5,7 mimo město a 6,9 kombinovaně.

Samozřejmě však nelze opomenout ani fakt, že starší šestistupňový automat nahradila nová osmistupňová převodovka, která ze spotřeby taky něco ubere. Vše je nicméně naměřeno v amerických testech spotřeby, které oproti těm evropským mají výrazně vyšší vypovídací hodnotu.

Vedle čtyřválce o objemu 2,5 litru má už Toyota rozpracovaný také šestiválec a osmiválec ze série Dynamic Force.

Velkou otázkou samozřejmě zůstává, jestli se nových atmosférických motorů od Toyoty dočkáme i u nás. Jistá pravděpodobnost tu je, neboť EU již v září přejde na nový měřící cyklus, který snad přinese o mnoho reálnější výsledky.

Mělo by se tak projevit, že malé přeplňované motory přináší úsporu jen za velmi specifických podmínek, neboť jsou prakticky navrženy na současný cyklus NEDC, který odpovídá reálnému provozu jen velmi okrajově. Postupně lze očekávat, že se obecně motory u evropských aut zase o něco zvětší a přibude právě i atmosférických jednotek. Ta od Toyoty by mohla být jednou z nich.

Autor: Dominik Valášek

4.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Renault Fluence
Toyota Avensis
Do stávky se ve středu zapojí značná část praktických lékařů.
6 4

Část lékařů a lékáren bude ve středu stávkovat, chtějí víc peněz

Ilustrační foto
6 7

Sedmiletý chlapec jel načerno, dluh přišli vymáhat exekutoři

Lidé mají ve středu poslední možnost vyřídit si voličský průkaz

Lidé dnes mají poslední příležitost, aby si na obecní úřad zašli pro voličský průkaz, pokud budou chtít vybírat poslance mimo svou domovskou obec. Čas na to mají do středečních šestnácti hodin. Na rozdíl od písemné žádosti budou potřebovat jen doklad totožnosti.

V Třebové se nemocnice bourá, v Třebíči staví: Prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 17. října 2017.

AKTUALIZOVÁNO

Havajský soud zablokoval další Trumpův protiimigrační dekret

Federální soud v Honolulu na Havaji dnes zablokoval zářijový protiimigrační dekret prezidenta Spojených států Donalda Trumpa. Dekret zakazoval vydávání přistěhovaleckých víz občanům osmi států. Soud vydal své rozhodnutí jen několik hodin před tím, než mělo o půlnoci místního času prezidentské nařízení vstoupit v platnost.  

Ať žije trh, burcuje na sjezdu strany čínský prezident Si Ťin-pching

/VIDEO, ŽIVĚ/ V Pekingu ode dneška rokují nejvyšší čínští pohlaváři. Pod taktovkou prezidenta Si Ťin-pchinga se započal ostře sledovaný 19. sjezd Komunistické strany Číny (KSČ). Soudruh prezident hned první den zdůraznil, že Čína musí posílit svou ekonomiku tím, že v ní více zohlední tržní principy a uvolní pravidla pro přístup investorů ze zahraničí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení