Toyota předpokládá, že po celém světě ročně prodá 350 000 Priusů, a to navzdory poklesu cen ropy, který snižuje náklady na provoz automobilů s klasickým benzinovým pohonem.

Prius mezigeneračně prošel poměrně výraznou proměnou. Je například prvním vozem Toyoty, který využívá novou platformu TNGA (Toyota New Global Architecture). I proto je ve srovnání s předchůdcem lehčí a současně má prý o 60 procent tužší karoserii.

Auto pohání hybridní pohonné ústrojí, které kombinuje zážehovou osmnáctistovku o výkonu 98 koní (72 kW) a elektromotor s 72 koňskými silami (53 kW). Celkový maximální výkon pak činí 122 koní.

Zájemce však bude více zajímat spotřeba. A ta alespoň na papíře vypadá dobře. Toyota totiž uvádí kombinovanou spotřebu 3 litry benzínu na 100 kilometrů podle evropského měřícího cyklu.

Bez zajímavosti pak jistě není také zvětšení rozměrů, prostornější interiér a objemnější zavazadelník.

Cena čtvrté generace automobilů Prius v Japonsku začíná na 2,43 milionu jenů (asi 490 000 Kč). Nejnovější Prius je tedy podle agentury Reuters téměř o pětinu dražší než jeho předchůdce. Ceny pro zahraniční trhy zatím nebyly zveřejněny.

První Prius vstoupil v roce 1997 jako první hybridní automobil na trh a stále zůstává nejprodávanějším vozem svého druhu. V loňském roce jeho prodej dosáhl zhruba 240 000 vozů.