Iceni, podle výrobce nejrychlejší dieselový vůz na světě, tak spojuje dvě na první pohled neslučitelné snahy: o rychlost a současně o co nejúspornější provoz.

Trident bude auto nabízet ve třech variantách, kromě roadsteru dorazí také kupé Magna a shooting brake Venturer.

Trident Iceni.

Všechny spoléhají na naftový osmiválec Duramax od General Motors s objemem 6,6 litru, který v základním nastavení poskytuje výkon 400 koní a 948 N.m točivého momentu. Díky tomu Iceni stokilometrovou rychlost pokoří za méně než 4 sekundy.

Komu je to málo, může sáhnout po verzi s paketem Performance, jež nabídne motor posilněný na 436 koní a 1286 N.m, či po provedení Track s výkonem 669 koní a 1422 N.m. Dynamické schopnosti těchto ostrých verzí bohužel automobilka neprozradila. Motor je vždy spojen s šestistupňovou, speciálně upravenou, automatickou převodovkou.

Trident Iceni Magna.

Kromě sportovních paketů Trident nabídne také luxusnější varianty, jmenují se Premium a Luxury.

Další velkou předností vozu má být úsporný provoz, výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 4,1 l/100 km a dojezd na plnou nádrž (objem není znám) přes 3200 kilometrů. Turbodiesel v Iceni přitom umí polykat nejen klasickou naftu, ale poradí si třeba i s rostlinnými oleji - například slunečnicovým či sojovým.

Trident Iceni.

"Dělnickému" pohonu však neodpovídá cena. Trident Iceni totiž stojí nejméně 96 tisíc liber, tedy zhruba 3,2 milionu korun.