Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Česku jezdí přes 600 Fordů Mustang, klasických je jen stovka

Praha - V tuzemsku jezdí více než 600 Fordů Mustang, přestože se do Česka nikdy oficiálně nedovážely. Většinou jde o poslední pátou generaci, průměrné stáří je necelých devět let. Jen asi stovka mustangů pochází z nejvíce ceněné "klasické" první generace, která se vyráběla do roku 1973. Legendární Ford slaví v těchto dnech 50. výročí od zahájení výroby.

11.3.2014
SDÍLEJ:

Ford Mustang Boss 429 (1969).Foto: Ford

Ze stovky historických mustangů v tuzemsku jich je jen malá část v provedení fastback se šikmo klesající zádí, které proslavily filmy jako "Bullitův případ" nebo "60 sekund". Podle Ivana Kulíška, který vlastní Mustang Fastback s pětilitrem V8 z roku 1968, je nyní už těžké najít vůz v originálním stavu. Zájemce o klasický Ford Mustang by si měl připravit nejméně 500.000 korun na koupi vozu a další statisíce na případnou renovaci. Cena již renovovaných vozů se může vyšplhat až ke 2,5 milionu korun. Hodnota aut se přitom stále zvyšuje.

"Fastbacky jsou více ceněné než klasické kupé. Nejcennější pak jsou fastbacky od úpravce Carrolla Shelbyho, ale těch originálních je opravdu jen pár. Většinou jsou na trhu jen přestavby ala Shelby," řekl ČTK Kulíšek. Zatímco běžné kupé podle něj vyjde na zhruba půl milionu, renovované fastbacky stojí od jednoho do 1,5 milionu korun. Na 1,8 milionu začínají vozy Shelby GT.

Ford Mustang (1964).

Renovacemi starých Fordů Mustang se zabývá v Česku několik firem. Jednou z renomovaných je společnost KloadoMustang. Generální restaurování stojí kolem 400 000 korun. Renovace zabere kolem tisíce hodin práce a běžně trvá jeden rok. Během této doby mechanici auto rozeberou do šroubku, zrepasují motor a všechny díly opískují a znovu nalakují ve vlastní lakovně. Opotřebované součástky vymění za nové, takže vůz je po renovaci ve stavu, jakoby zrovna opustil výrobní linku, včetně dvouleté záruky.

"V dnešní době se na tyto vozy dají bez problému objednat veškeré díly ze skladů v USA. Část běžných dílů mají skladem i specializované firmy typu Kloado," dodal Kulíšek. Majitelé Mustangů se v Česku sdružují například v klubu Mustangriders, který pořádá pravidelné srazy.

První Ford Mustang sjel z výrobní linky 9. března 1964. Levné sportovní auto pro dospívající poválečnou generaci se stalo průkopníkem nové kategorie vozů nazývaných "pony cars". Za 50 let výroby spatřilo světlo světa kolem devíti milionů mustangů. Z toho tři miliony tvořila první generace datovaná do roku 1973.

Zatím poslední kapitolu legendárního modelu začal Ford psát v minulém roce, kdy představil nový vůz, který se bude po čtyřech desítkách let opět oficiálně dovážet do Evropy.

Ford Mustang.

Nový "evropský" Mustang se bude stále vyrábět ve Flat Rock v americkém Michiganu. Do Evropy se bude dovážet s úsporným přeplňovaným motorem EcoBoost o objemu 2300 ccm a výkonu 309 koní nebo s klasickým pětilitrovým osmiválcem o výkonu 426 koní.

Autor: ČTK

11.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis
Ilustrační foto
1 11

Alkohol nezletilým prodali v 16 brněnských obchodech, zjistili inspektoři

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
3 33

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Zachycené zvuky nepocházely z ponorky, pátrání je stále neúspěšné

Zvuky v moři, které během pondělí zachytily sonary záchranářů, nevydávala zmizelá armádní ponorka A.R.A. San Juan. S odvoláním na mluvčího argentinského námořnictva Enriqueho Balbiho o tom informovala agentura AP.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Slovenský talent Jozef Karika láká do temných hvozdů

Po Strachu přichází Trhlina. Nakladatelství Argo pokračuje ve vydávání knih mimořádného slovenského talentu Jozefa Kariky a po loňském hororu Strach servíruje další šílenstvím prodchnuté dobrodružství ze slovenských hor. Na Strach navíc kniha přímo navazuje. Nikoli však tak, jak by si mohl čtenář myslet.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT