"Vedle hybridního Porsche 918 Spyder jde o další spolupráci s tímto velmi náročným zákazníkem," uvedl generální ředitel AGC Automotive Jiří Markuci. Při vývoji autoskel do tohoto vozu byl podle něj kladen velký důraz na jejich hmotnost. Přísné požadavky musely být splněny také u jejich optických vlastností. Velmi složitá prý byla také příprava a výroba modulu pro přímé osazení předního a zadního pevného skla do vozidla.

AGC Automotive vyvinul a vyrábí pro Porsche Macan všechna boční skla. V Chudeřichích se dokončují také zadní vyhřívaná skla, která vyrábí sesterský závod v Maďarsku. Koncern Porsche plánuje prodat zhruba 50.000 vozů ročně. "Odhadujeme, že pro tento model vyrobíme přibližně 70.000 sad skel ročně," řekl Markuci. Všechna skla z Chudeřic podle něj putují do Lipska, kde se modely Porsche Macan, které mají navázat na úspěšné SUV Porsche Cayenne, vyrábějí.

AGC Automotive dodává skla také pro první hybridní model Porsche 918 Spyder. Do superrychlého a výkonného sportovního vozu vyrábí extrémně lehké speciální zadní sklo ve tvaru trojúhelníku.

Nová výrobní hala

V Chudeřicích byla v květnu otevřena nová výrobní hala za zhruba 135 milionů korun, která umožní firmě pokrýt rostoucí poptávku automobilek po autosklech. Vzniklo v ní také 15 nových pracovních míst.

Chudeřická továrna je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC a zaměstnává 2200 lidí. Skupina AGC je největším světovým výrobcem plochého skla. Podle vyjádření jejího evropského vedení se chce do tří let stát největším výrobcem autoskel v Evropě, kde jí zatím patří druhé místo. Dodává automobilová skla pro všechny významné světové automobilky, jako jsou Volkswagen, Mercedes, BMW, Škoda, GM, Ford, Renault, Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další.