Německému trhu se sdílením aut dominují tři společnosti. Firma DriveNow, která je společným projektem automobilky BMW a autopůjčovny SIXT, stejně jako firma Car2Go, kterou spoluvlastní automobilka Daimler a autopůjčovna EuropCar, mají kolem 300 000 uživatelů. S malým odstupem následuje společnost Flinkster s 275 000 registrovanými uživateli, kterou provozuje největší německý železniční dopravce Deutsche Bahn.

"Do roku 2020 bude trh se sdílením aut růst tempem až 30 procent ročně," řekl v televizi n-tv analytik Christian Freese. "Do té doby se stane sdílení aut natolik běžným, že mladým lidem nahradí jejich první, obvykle levná auta," dodal.

Růst trhu očekávají také firmy nabízející sdílení aut. Car2Go chce do roku 2020 rozšířit svoje služby i mimo Německo a nabízet je až v 50 světových velkoměstech, což je více než trojnásobek proti současnosti. Společnost očekává, že do pěti let vzroste její obrat na miliardu eur (28 miliard korun). Oba největší konkurenti Car2Go podle týdeníku Wirtschaftswoche plánují pomalejší expanzi, s růstem tržeb ale počítají také.

Pro automobilky představuje projekt sdílení aut nový obchodní model, který jim umožní oslovit nové zákazníky. "Kdo už jednou jezdil v pronajatém Smartu nebo v BMW první řady, bude při výběru vlastního vozu dávat spíš přednost takovému typu auta, s nímž už má zkušenost," uvedl analytik Wirtschaftswoche Christian Schlesinger.

Podle Freeseho může sdílení aut do budoucna znamenat i přínos pro velká města. "Čím víc lidí bude sdílet jedno auto, tím méně parkovacích míst bude potřeba," uvedl Freese. Zatím ale německá města rozvoj sdílení aut spíše brzdí. Mnichov například zakázal společnostem provozovat ve městě víc než 500 aut a omezil možnosti odstavování sdílených aut v rezidenčních oblastech.