„V úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou začnou stavební práce ve středovém pásu, kdy bude nutné na zhruba 300metrovém úseku uzavřít rychlejší pruhy, aby bylo možné rozebrat svodidla a do budoucna tak umožnit přesunutí provozu z jednoho směru do druhého," řekl Jan Kroupa, ředitel závodu Praha na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Provoz bude zachován ve dvou pruzích v obou směrech s výjimkou soboty 11. května, kdy bude provoz ve směru na Prahu sveden do jednoho směru.

Naopak v úseku Lhotka – Velká Bíteš bude podle ŘSD nutné uzavřít krajnici ve směru na Prahu, protože se zde bude dálniční těleso rozšiřovat. I v tomto úseku budou podle Kroupy ponechány dva pruhy v obou směrech, vozidla budou natěsnána směrem do středového pásu.

V posledním z balíku loni vyhlášených tendrů je úsek mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži, kde se proti výsledkům výběrového řízení odvolala společnost Eurovia CS k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten výběrové řízení prostřednictvím předběžného opatření pozastavil.

O opravách dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celkem je na opravy připraveno 21 úseků od Mirošovic na 21. kilometru po exit Kývalka na 182. kilometru. Celá obnova dálnice potrvá několik let a má stát zhruba 14 miliard korun.