Mnichovská automobilka tak zůstává největším producentem luxusních automobilů na světě.

"S odbytem v prvním pololetí jsme velmi spokojeni," uvedl šéf prodeje a marketingu BMW Ian Robertson. "Ačkoli na některých trzích existují problémy, vykazujeme v Evropě, Asii a Americe stabilní růst," dodal. Ve druhé polovině roku by měl podle něj růst prodeje pokračovat za přispění nových modelů.

Automobilka Audi pak za první pololetí tohoto roku zvýšila své celosvětové prodeje meziročně o 3,8 procenta na 902 400 vozů. Poprvé v historii společnosti si během prvního pololetí vybralo vůz s logem čtyř kruhů více než 900 000 zákazníků. Výrobce úspěch přičítá zejména stoupajícímu zájmu o modelovou řadu A3 a SUV Q3 a Q5. Ve druhém pololetí pak mají značce pomoci vozy Q7 a nová generace A4.

Mercedes-Benz od ledna do června prodal 898,425 aut, což znamená meziroční nárůst 14,7 procenta. A také další prodejní rekord. Zásluhu podle automobilky má hlavně třída C, dařilo se také "esúvéčkům".

Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.