Pro tzv. plug-in hybridní automobil, který lze zapojit do zásuvky, by se rozhodlo osm procent respondentů, sedm procent by zvolilo automobil s čistě elektrickým pohonem a vozidlo s pohonem palivových článků by si pořídily čtyři procenta dotazovaných. Tito spotřebitelé by uvítali, kdyby vyšší náklady spojené s pořízením vozů na alternativní pohon byly částečně pokryty ze strany státu.

„Spotřebitelé z generace Y (narozených v letech 1977 až 1994) jasně vyjádřili zájem mít svůj vlastní automobil a mají konkrétní představy o tom, jaký vůz chtějí. Oproti starším řidičům projevují nadšení pro dostupná vozidla vybavená moderními technologiemi, obzvláště pak pro hybridní elektromobily. Zároveň je pro ně klíčová cenová dostupnost," uvedl Christoph Greving z Deloitte.

Pouze 29 procent těchto spotřebitelů by bylo ochotno se vzdát svých automobilů, a to i přesto, že v posledních letech se stále více mluví o nových možnostech mobility, jako je sdílení vozidel či spolujízda. U spotřebitelů z generace Y, kteří automobil nevlastní či si jej ani nepronajímají, jsou hlavní překážkou peníze. Čtyři pětiny nemají na koupi vozu dostatek finančních prostředků, a tři čtvrtiny jako důvod uvádí vysoké náklady na provoz a údržbu.

Téměř tři čtvrtiny spotřebitelů požadují ve vozidlech technologie, které upozorní na přítomnost jiných automobilů na silnici, a pro 63 procent z nich jsou zásadní technologie upozorňující na překročení povolené rychlosti. Více než polovina respondentů by si přála ovládat aplikace svého chytrého telefonu přímo z palubní desky automobilu.