VLF je společnost, za níž stojí například Bob Lutz, bývalý člen nejužšího vedení automobilek General Motors, Ford a Chrysler, či známý designer Henrik Fisker. Druhý jmenovaný na sebe upozornil mimo jiné vlastní značkou Fisker, pod níž vyráběl hybridní model Karma.

V roce 2013 však firma Fisker Automotive musela vyhlásit bakrot. Nyní se právě model Karma vrací, jen dostal jméno Destino, značku VLF a místo hybridního pohonu klasický spalovací motor.

VLF Destino.

Sportovně vyhlížející sedan nově uvádí do pohybu vidlicový osmiválec z dílen General Motors. Má objem 6,2 litru, přeplňování kompresorem a 646 koní (476 kW). Točivý moment pak vrcholí hodnotou 819 Nm.

Výrobce slibuje zrychlení z klidu na stovku za 4 sekundy a maximální rychlost 322 km/h.

Interiér pak nabídne luxusní atmosféru, kterou si zákazníci mohou doladit podle svého vkusu. Budou ale muset disponovat značným obnosem, VLF Destino se bude prodávat za 229 tisíc dolarů, tedy v přepočtu za nějakých 5,7 milionu korun.

Ještě zajímavěji než Destino ale vypadá kupé pojmenované Force 1. Nejprve je třeba upozornit, že nejde o zcela nové auto. Jako základ pro Force 1 totiž slouží aktuální generace Dodge Viper, u VLF jí však vyměnili karoserii a pohráli si také s technikou.

VLF Force 1.

Design zaujme řadou netradičních prvků, zvláštně vypadají například přední světlomety. Samotná karoserie je vyrobena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Srdcem vozu je 8,4litrový desetiválec, který byl ale výrazně posílen. Ve Force 1 poskytuje výkon 756 koní (556 kW) a točivý moment až 865 Nm - má jít dokonce o nejsilnější atmosféricky plněný motor v produkčním osobním autě.

I proto nepřekvapí ohromující dynamika. Stokilometrovou rychlost například tento stroj pokoří za pouhé tři vteřiny. Nejvyšší rychlost činí 350 km/h.

VLF Force 1.

Agregát může být spojen buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s šestistupňovým automatem.

V kabině pak výrobce přidal na luxusu, kromě obligátní kůže si můžeme všimnout třeba netradičních držáků na šampaňské mezi sedadly. Pro VLF Force 1 je zatím naplánována produkční série pouhých padesáti kusů, cena je pochopitelně ještě vyšší než u modelu Destino. VLF si za vůz žádá 268 500 dolarů, tedy asi 6,7 milionu korun.