Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen chce být jedničkou v elektromobilech a dobýt USA

Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá ze své hlavní značky VW do roku 2025 učinit světovou jedničku v oblasti elektrického pohonu aut.

22.11.2016 AKTUALIZOVÁNO 22.11.2016
SDÍLEJ:

Koncept Volkswagen I.D.Foto: Volkswagen

Při prezentaci dlouhodobých strategických plánů s označením Transform 2025+ to dnes řekl šéf značky VW Herbert Diess. Druhým hlavním cílem značky bude expanzí v segmentu SUV znovu získat americký trh, na němž VW těžce utrpěl kvůli loňskému skandálu s emisemi naftových vozů.

"V rozvoji elektromobilů chceme hrát klíčovou roli," řekl Diess. "Do roku 2025 hodláme prodávat milion elektromobilů ročně a stát se v elektromobilitě jedničkou na světovém trhu," dodal. Značka VW v rámci nové strategie plánuje také zvýšit důraz na digitální technologie.

Do USA s SUV

Volkswagen plánuje i výrazné rozšíření aktivit ve Spojených státech. Firma se chce v Severní Americe změnit z okrajového hráče na významného a ziskového výrobce a zaměřit se tam chce hlavně na rychle rostoucí a vysoce ziskový segment vozů SUV. Do roku 2020 chce VW prodávat 19 modelů těchto velkých a na spotřebu náročných vozů namísto dnešních dvou.

"Po léta nám chyběl plán na úspěch v USA a mezitím jsme ztráceli na konkurenty na trzích jako je Brazílie či Indie. Zčásti jsme promeškali také trendy na trhu, především boom SUV," řekl Diess, který do Volkswagenu přešel od bavorského konkurenta BMW loni v červenci.

Volkswagen se snaží zotavit z negativních dopadů rozsáhlého skandálu kolem manipulace s emisemi oxidů dusíku. Minulý týden oznámil, že hodlá ve své hlavní značce VW zrušit 30 000 pracovních míst.

VW chce zvýšit ziskovost

"Zahájili jsme největší proces změn v historii naší značky," řekl dnes Diess. Značka VW podle něj musí rychle posílit konkurenceschopnost, jinak se bude její finanční situace v příštích letech zhoršovat.

Diess chce dosáhnout toho, aby provozní ziskovost značky VW po roce 2025 přesahovala šest procent. V letošním roce se přitom její ziskovost odhaduje pouze na dvě procenta. "Volkswagen se v nejbližších letech radikálně změní. Velmi málo věcí zůstane stejných," řekl Diess.

Značka VW se loni podílela na tržbách celé skupiny 59 procenty. K provoznímu zisku společnosti ale přispívala jen 16 procenty.

Koncern Volkswagen vlastní celkem 12 značek, kromě VW mezi ně patří také například Škoda, Seat, Audi či Porsche. Koncern loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká rovněž asi 1,2 milionu vozů Škoda.

ČTĚTE TAKÉ: Volkswagen I.D. naznačuje elektrickou budoucnost. Převezme za vás i balík

Autor: ČTK

22.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Renault Fluence
Toyota Avensis
Miloš Zeman v Plzni
4 30

SLEDUJTE ON-LINE: Zeman ve spalovně: chválil platy i citoval z Bible

Ilustrační foto.
2 10

Lidé tráví na mobilu tři hodiny denně. Telefonují ale čím dál méně

AKTUALIZOVÁNO

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Silnici mezi Kladenskem u Pavlova a Prahou-západ ochromila hromadná nehoda. Od středečního rána se zde stala řada nehod.  

Zdravotničtí záchranáři pro urgentní medicínu musí zastupovat lékaře

Mají za sebou přes deset let praxe, absolvovali 652 hodin dlouhý specializační kurz a často vyjíždějí k těm nejnáročnějším zásahům. To jsou zdravotničtí záchranáři pro urgentní medicínu, kteří slouží v Praze. V hlavním městě zasahují už rok, od loňského října do konce letošního září ošetřili 2893 pacientů. 

Vojáci opětovali palbu. Aktivní zálohy střežily a bránily důležité objekty

/FOTOGALERIE/ Militantní skupiny vysazené v moravskoslezském kraji s cílem škodit zajišťovali a v případě přepadení nebo léček palbou ničili záložáci spadající pod Krajské vojenské velitelství Ostrava. I to měli v náplni cvičení Safeguard 2017.

Podzimní mlhy zkomplikovaly život řidičů. Silnice do Prahy zažily kolaps

Totální kolaps na příjezdu do metropole od Mladé Boleslavi, velké komplikace i na cestě od Nového Strašecí. To ve středeční ranní dopravní špičce zažívali řidiči mířící do Prahy od východu od západu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení