Zvýšení produkce v Číně je klíčové pro dosažení cíle Volkswagenu předstihnout do roku 2018 konkurenty Toyota a General Motors a stát se největším výrobcem automobilů na světě

Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.

Čína je nejdůležitějším odbytištěm společnosti Volkswagen, která má v zemi již nyní 12 závodů. Firma v Číně vyrábí zhruba dvě desítky modelů se značkami Volkswagen, Škoda a Audi. Dalších zhruba 50 modelů do Číny dováží. Do roku 2015 by výroba Volkswagenu v Číně měla zahrnovat 30 modelů a dováženo by mělo být 60 modelů.

Škoda Auto tento týden oznámila, že v Číně vyrobila miliontý vůz. „I nadále důsledně sázíme na růst v Číně, posilujeme naši modelovou ofenzívu a rozšiřujeme kapacity. Chceme zvýšit náš odbyt v Číně na více než půl milionu vozů ročně," uvedl předseda představenstva firmy Winfried Vahland.

Čína je od roku 2010 pro Škodu Auto největším samostatným trhem, na kterém dodala zákazníkům zhruba jednu čtvrtinu z 939.200 vozů prodaných v roce 2012 na celém světě.