Prozradil to alespoň její šéf Ferdinand Piech, který se nedávno vyjádřil, že za nějakých deset let si budou jeho děti moct vybírat už ze 13 různých značek automobilů patřících do rodiny VW.

Dvanáctou značkou, která nyní spadá do skupiny Volkswagen, se v loňském roce stalo Porsche. Dále se VW zaměřil na italskou Alfu Romeo, tam ale šéf Fiatu, jenž ji ovládá, Sergio Marchionne o žádném prodeji neuvažuje.

Není zatím známo, na jaké další značky by měl Volkswagen cílit, je ovšem vcelku pravděpodobné, že zájmy Němců budou směřovat do Číny.

Na tomto perspektivním trhu sice už VW má své značky Volkswagen a Škoda, potřeboval by se však zaměřit ještě na zákazníky preferující levnější automobily.

Jako další možnost se jeví také Proton z Malajsie. Tato značka má jednak solidní zastoupení na okolních trzích, zejména v Indonésii, jednak pod ni také patří další známé jméno – výrobce sportovních vozů Lotus.