Informuje o tom agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje obeznámené s plány podniku.

Automobilka přiznala, že do zhruba 11 milionů aut po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Výměna vozů podle zdrojů představuje nejextrémnější variantu řešení, mezi další možnosti prý patří například instalace většího katalyzátoru.

Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10 000 eur (zhruba 500 Kč až 270 000 Kč). To by v případě 11 milionů vozů odpovídalo nákladům v rozsahu od 220 milionů do 110 miliard eur (šest miliard až tři biliony Kč).

Volkswagen má podle agentury Bloomberg do středy představit řešení německým úřadům. Zdroje nicméně upozorňují, že postup koncernu se může v jednotlivých zemích lišit.

Podle analytiků bude skandál kolem falšování testů emisí pravděpodobně stát Volkswagen desítky miliard eur. Marc-Rene Tonn ze společnosti Warburg Research například odhaduje, že náklady Volkswagenu na pokuty, právní spory a svolávání automobilů by mohly překročit 35 miliard eur (950 miliard Kč).

Škoda spustila web, který ukáže, zda auto neobchází emise

Automobilka Škoda Auto spustila web, na kterém si mohou majitelé podle VIN kódu zjistit, zda se jejich naftového vozu týká problém s obcházením měření emisí. Dotaz mohou vznést i na bezplatnou infolinku 800 600 000. Bude-li se problém týkat zadaného vozidla, nabídne stránka zákazníkovi možnost kontaktování smluvního partnera Škody nebo infolinky.

Společnost již dříve oznámila, že problematický dieselový motor koncernu VW s typovým označením EA 189 namontovala do 1,2 milionu vozů. Jde o tří a čtyřválcové motory se zdvihovými objemy 1,2, 1,6 a 2,0 litru s emisní normou Euro 5. Dodávala je do modelů Fabia II (v letech 2009 až 2014), Roomster (2009 až 2015), Rapid (2011 až 2015), Yeti (2009 až 2015), Octavia II (2009 až 2013) a Superb II (2009 až 2013). Do stávajících vozů v Evropě už Škoda tyto motory nemontuje.

Podobné weby již mají i Audi, Seat a Volkswagen.