Tvrdí to alespoň motoristický server www.worldcarfans.com, který však zdůrazňuje, že Volkswagen dosud produkci rychlého kombíku nepotvrdil.

Pokud se tak ale stane, lze očekávat stejnou techniku jako v případě klasického hatchbacku. Pod kapotou tedy najdeme přeplňovaný dvoulitr o výkonu 300 koní (221 kW) a s točivým momentem vrcholícím hodnotou 380 N.m.

Standardní Golf R zrychlí z klidu na stovku s dvouspojkovým automatem DSG za 4,9 sekundy, s manuální převodovkou je o čtyři desetiny pomalejší. "Erko" je i lehčí než obyčejný Golf a má sportovnější podvozek. Je také o 20 mm nižší.

Výkonem 300 koní by rychlý Golf Variant pokořil svoje "stájové" kolegy: benzinová Škoda Octavia RS produkuje 220 koňských sil, Seat Leon Cupra ST, který dorazí v létě, pak nabídne maximálně 280 koní.